Proves cotxes
Motor Proves 19/08/2023

Bentley Bentayga S: com és conduir un SUV de més de 300.000 euros?

Provem un dels vehicles més exclusius de la marca britànica per esbrinar si l'experiència de conducció és tan luxosa com promet

7 min
Bentley Bentayga S

A l'Ara Motor hem provat vehicles de tota mena: utilitaris, compactes, familiars, berlines, SUV, esportius... Però no és gaire habitual que passin per les nostres mans models de luxe que només estan a l'abast d'uns pocs afortunats. Aquesta categoria engloba models molt diversos, des de les versions més equipades de marques com Audi, BMW o Mercedes fins als vehicles de fabricants com Aston Martin, Maserati, McLaren, Ferrari, Lamborghini o Bentley. I avui precisament parlarem d'aquesta darrera marca.

La marca anglesa, de la mà del concessionari Cars Gallery, ens va cedir durant uns dies una unitat del seu SUV de luxe, el Bentayga. I no en una versió qualsevol, sinó en una de les més esportives, denominada S. Aquesta aparentment inofensiva lletra amaga un xassís més esportiu, detalls estètics específics, més potència i, evidentment, un preu encara més elevat que el de la versió "bàsica" (si és que ens podem referir així a un Bentley). Però, com és l'experiència de conduir un cotxe que té un preu superior al dels habitatges de la majoria dels mortals? Tot seguit ho esbrinem.

A la part frontal la graella s'emporta tot el protagonisme
La vista lateral és força clàssica
El disseny dels nous pilots no acaba d'encaixar amb les formes del model

DISSENY EXTERIOR

Estèticament el disseny del Bentley Bentayga va rebre alguns canvis en la darrera actualització que va introduir-hi la marca britànica, però en essència continua sent similar a un Continental GT en format SUV. Així, el seu frontal està protagonitzat per unes òptiques led dividides en dues seccions i per una graella de grans dimensions que ocupa gairebé tot l'espai disponible. Per la seva banda, la vista lateral és clàssica, i segons des d'on es miri podria passar per qualsevol altre SUV equivalent. Això sí, detalls com la motllura decorativa de l'aleta davantera o el marcat volum situat sobre el pas de roda posterior marquen la seva personalitat.

La vista posterior és, a parer meu, menys atractiva ara que en la versió anterior. I és que la marca ha introduït en aquest model els pilots posteriors ovalats que al Continental GT encaixen a la perfecció, però en el Bentayga no tant. En qualsevol cas, aquí el protagonisme està compartit amb les quatre sortides d'escapament i l'aleró posterior.

Les òptiques tenen un disseny que imita els diamants
Les llandes són de 22 polzades i amaguen un equip de frens carboceràmics
Elements com l'aleró posterior estan acabats en fibra de carboni

Aquesta versió S incorpora alguns detalls específics que fan que aquest Bentayga sembli molt més esportiu que el model estàndard. Per exemple, tots els elements cromats s'han substituït per elements en color negre brillant (com la graella frontal, els retrovisors, els marcs de les finestres, les llandes de 22 polzades o el contorn dels fars davanters), l'aleró posterior i els faldons laterals estan acabats en fibra de carboni i els frens són carboceràmics. A més, el color Orange Flame de la nostra unitat de proves combina a la perfecció amb el color negre i atorga a aquest Bentayga un aspecte imponent.

DISSENY INTERIOR

Per més que ens puguem referir a aquest Bentley Bentayga S com a una versió esportiva del model, el cert és que la marca és sinònim de luxe i refinament, i no tant d'esportivitat. Així, el seu interior és molt més elegant que radical, tot i que elements com la fibra de carboni o la combinació de colors (que coincideix amb l'exterior) aporten un punt de radicalitat a aquest SUV anglès.

Luxe i sofisticació amb un punt esportiu: així és el Bentley Bentayga S
Detalls com el rellotge central analògic marquen la diferència
El cuir, l'alumini, l'Alcantara o la fibra de carboni són ben presents a l'habitacle

D'entrada, els materials són de primeríssima qualitat. No només la fibra de carboni, sinó també l'alumini, l'Alcantara o fins i tot el tacte dels plàstics: tot té un tacte excel·lent i al nivell que s'espera en un cotxe d'aquest preu. La tecnologia també és a l'altura, amb un quadre d'instruments digital provinent directament de la versió Speed, una pantalla central de grans dimensions des de la qual es controlen tots els sistemes multimèdia i d'infoentreteniment i fins i tot un comandament extraïble situat als seients posteriors per tal que els passatgers de la segona fila tinguin accés als mateixos menús que els de davant.

El confort, com era d'esperar, és total. Tots els seients són de cuir i tenen un tacte excel·lent, a més de recollir molt bé el cos i oferir calefacció, ventilació i diversos tipus de massatge. A més, l'espai a les places posteriors és molt digne tant per al cap com per a les cames, el maleter ofereix una capacitat de 484 litres i l'equip de so signat per Naim fa que viatjar a bord d'aquest vehicle sigui tota una experiència.

El confort és total, especialment quan activem la funció de massatge
L'espai a les places posteriors és fantàstic
Els passatgers del darrere tenen accés a un dispositiu que controla múltiples funcions

MOTOR

Més enllà dels canvis que Bentley hagi pogut introduir en l'àmbit estètic en aquesta versió S del Bentayga, l'element més rellevant del vehicle és, com era d'esperar, el seu motor. Sota el capó d'aquest enorme SUV britànic hi trobem un bloc V8 biturbo capaç de generar 550 CV de potència i 770 Nm de parell, que li permet accelerar de 0 a 100 km/h en tan sols 4,5 segons i assolir una velocitat màxima de 290 km/h. Per motius evidents no vam poder comprovar aquesta última xifra, però sí la primera... i el cert és que resulta espectacular com és possible que un vehicle tan dòcil i tan aparentment inofensiu pugui accelerar amb aquesta determinació i empenta.

Més enllà de la potència bruta, en aquest model hi destaquen especialment els modes de conducció. I no parlo tant dels modes específics per a conducció off road (que en té, i uns quants) sinó més aviat del mode Sport, que canvia força el seu comportament. D'entrada, l'escapament ofereix un so més greu i encisador. Però és que a més la direcció s'endureix, la suspensió és més ferma i la resposta de l'accelerador és més directa. Tot plegat fa que aquest Bentayga passi de ser un SUV de luxe a un SUV esportiu amb tan sols girar un selector rotatori situat a la consola central.

El propulsor V8 genera una potència de 550 CV
El so del motor és encisador i refinat
Els diversos modes de conducció canvien notablement la resposta del Bentayga

DINAMISME

Al principi d'aquesta prova ens preguntàvem com era conduir un SUV de més de 300.000 euros, i cal reconèixer que en circumstàncies normals no és gaire diferent a conduir un SUV de 50 o 100.000 euros de qualsevol marca prèmium. Així, on realment es poden percebre les diferències és a l'hora de practicar una conducció esportiva, cosa que aquesta versió S sap fer a la perfecció. Principalment, gràcies al seu xassís millorat i a la suspensió esportiva, que en el mode de conducció Sport fa autèntiques meravelles a l'hora de dissimular els més de 2.400 quilos de pes d'aquest Bentayga S.

Circulant per autopista aquest SUV se sent com a casa, i realment és on millor podrem viatjar. No cal dir que a la ciutat no és un cotxe pràctic (convé recordar que la seva longitud és de més de 5,1 metres) i que a l'hora de practicar una conducció off road els modes de conducció específics no són capaços d'amagar els inconvenients del seu pes i d'unes llandes de 22 polzades. Però on sorprèn positivament és a les carreteres revirades, on se sent força còmode malgrat les seves dimensions gràcies a la feina que han fet els enginyers de Crewe.

Malgrat el seu pes, a nivell dinàmic es mostra apamat
Amb tot, el seu terreny preferit és l'autopista
Si algú es pregunta quin és el seu consum... és gairebé impossible baixar dels 10 litres

Enllaçar revolts amb aquest cotxe és molt senzill, i tot i que no arriba al nivell de dinamisme d'un Aston Martin DBX o fins i tot d'un Lamborghini Urus, el cert és que es defensa amb solvència. A més, l'equip de frens carboceràmic de 440 mm i pinces de 10 pistons mai no es fatiga per més que pugui pesar el cotxe, de manera que el límit ens el marcaran els pneumàtics. I per tot plegat, quan sortim del revolt podem accelerar a fons i apujar marxes, gaudint d'un so addictiu i apropant-nos al següent molt més d'hora del que estem mentalment preparats.

CONCLUSIÓ

Segurament l'experiència de conduir un superesportiu sí que és molt diferent de la de conduir un vehicle normal, però haver fet la prova d'aquest Bentley Bentayga S m'ha deixat clar que, salvant les distàncies, un SUV de luxe no és tan diferent en comparació amb un SUV prèmium. Dit d'una altra manera: conduir un Ferrari o un Lamborghini sí que és diferent a conduir un Mazda MX-5, però conduir un Bentayga és similar a conduir un Audi Q8. Això sí, el nivell de refinament i la qualitat dels materials és molt superior en el cas del model britànic, la potència del motor i l'empenta que demostra és absolutament descomunal i l'artesania dels seus materials, i acabats té un preu. I no és gens econòmic, ja que la versió provada marxa més enllà dels 350.000 euros.

Estem davant d'un dels SUV més esportius del mercat... però això té un preu
Sí, és un cotxe que atrau totes les mirades
Bentley Bentayga S
  • Preu

    270.131 euros

  • Combustible

    Gasolina

  • Etiqueta ecològica

    Etiqueta C

  • Motor

    4.0 litres biturbo, 8 cilindres en V

  • Potència

    550 CV i 770 Nm de parell

  • Tracció

    Total

  • Mides i pes

    5.144 mm de llarg / 1.998 mm d'ample / 1.728 mm d'alt i 2.416 quilos de pes

  • Nota final

    9/10

stats