Proves01/10/2016

MINI Cooper S Cabrio, emocions a cel obert

Provem el descapotable més equilibrat de la història de MINI

Ferran Vital
i Ferran Vital

Matí radiant d'un estiu que s'allarga i no ens vol deixar encara. La llum característica de la tardor primerenca inunda l'habitacle del MINI Cooper S Cabrio, mentre sento que el vent m'acarona i m'envolto d'una experiència sensorial plenament mediterrània, barreja de l'olor de boscos de pi i el so de les branques i les fulles que cauen dels arbres.

El MINI Cooper S és una delícia. El seu potent motor benzina de dos litres de cilindrada distribueix uns magnífics 192 cavalls que m'acceleren el ritme cardíac cada vegada que fan acte de presència a la zona mitjana-alta del tacòmetre. El so del motor i del tub d'escapament és senzillament captivador, gràcies al seu to profund i metàl·lic, que inunda l'habitacle amb un petardeig emocionant cada cop que decideixo reduir una marxa del canvi manual de sis velocitats que gestiona la potència d'aquest MINI.

Cargando
No hay anuncios

Generalment els compradors del MINI valoren el seu aspecte bonic, barreja de tradició i modernitat, que fan del cotxe una icona 'cool' de la indústria automobilística. Uns altres, a més, busquen un comportament dinàmic excel·lent i sensacions al volant. Doncs bé, el MINI Cooper S Cabrio fusiona i eleva en un sol cotxe totes les qualitats que una persona pot esperar d'aquesta icona britànica.

Cargando
No hay anuncios

L'essència diferencial del MINI Cooper S Cabrio és el funcionament del sostre retràctil. Es pot descapotar el vehicle parcialment o totalment en una operació de divuit segons, i es pot fer totalment aturats o en moviment a una velocitat inferior als 30 km/h. A més, el comprador hi pot equipar, opcionalment, un acabat amb la bandera del Regne Unit (Union Jack) com a element decoratiu, que la nostra unitat de proves equipava.

El funcionament retràctil de la capota afecta la capacitat del maleter, que homologa una capacitat de 215 litres amb la capota posada i de només 160 en cas de circular sense sostre. Sense que aquest element sigui decisiu a l'hora de comprar aquest tipus de vehicles, la nova generació del MINI descapotable té unes cotes d'habitabilitat millorades respecte al model anterior.

Cargando
No hay anuncios

Amb tot, a les places posteriors tot just hi ha espai per col·locar dos infants en les seves respectives cadiretes, i tot i així viatjaran amb poc espai per les cames (impensable encabir-hi dos adults de talla superior al metre vuitanta, per exemple.

Estèticament, el MINI Cooper S Cabrio està realment ben aconseguit i treballat. El seu frontal, dominat les icònics fars arrodonits i la calandra característica de la marca, es veu reforçat per les generoses entrades d'aire inferiors i la doble franja de competició, característica dels MINI més passionals i potents.

Cargando
No hay anuncios

La vista posterior és encara més poderosa, si s'escau. I és que el petit maleter dialoga amb les falses sortides d'aire posteriors i el doble tub d'escapament per generar una imatge poderosa i esportiva, que marida perfectament amb l'esperit original del vehicle

A més, el nostre MINI Cooper S Cabrio de prova equipa tot tipus de sistemes d'ajuda a la conducció, sensors d'aparcament i càmera posterior. També equipa un excel·lent sistema de so Harman Kardon, una pantalla 'head-up display' i una elegant tapisseria de cuir que atorga a dins el cotxe cert aire retro.

Cargando
No hay anuncios

Et fa més bon conductor

Enllaçar revolts a carreteres de muntanya és tot un plaer al volant del MINI Cooper S Cabrio. Les ajudes electròniques no són gens intrusives i el diferencial autoblocant fa la feina de forma eficient i discreta posant-nos el vehicle allà on volem a la mínima insinuació del volant i permetent un pas per revolt realment ràpid.

Selecciono el mode de conducció Sport en començar l'ascens per una carretera de muntanya. Circulo en tercera velocitat i, quan m'acosto a un revolt tancat, freno i pitjo l'embragatge per reduir una marxa. Ocorren dos fets inesperats: en primer lloc, el MINI Cooper S Cabrio fa ell sol el truc del punta-tacó (és a dir, dóna gas al motor quan estem reduint una marxa per no perdre parell ni rang de revolucions); en segon lloc, el tub d'escapament produeix un so de petardeig que crea molta addició.

Cargando
No hay anuncios

L'ajustament de la suspensió, endurit quan seleccionem el mode esportiu, el tacte del fre i la immediatesa de la direcció, sumats a la feina del diferencial autoblocant –que sempre manté el cotxe dominat sota control i permet pitjar a fons en revolts oberts– i del sistema que anomenarem 'punta-tacó automàtic', fa que pugui explorar els límits del cotxe molt més enllà dels propis, ja que em fa creure que sóc molt més bon conductor del que en realitat sóc.

Per ciutat el MINI Cooper S Cabrio es comporta com un vehicle del segment B, és a dir, amb agilitat i comoditat, cosa que el fa absolutament aprofitable en el dia a dia. Fins i tot els consums no m'han semblat disparats, ja que he homologat una mitjana de 8,1 litres, una xifra raonable per a un motor de dos litres de cilindrada i 192 cavalls, que sovint han fet acte de presència.

Cargando
No hay anuncios

Conclusió

El MINI Cooper S Cabrio és ideal per als qui busquen un vehicle descapotable dotat d'una estètica elegant i atemporal, dues places posteriors més o menys aprofitables i prestacions dignes d'un petit esportiu.