PROVES COTXES
Motor  /  Proves 07/11/2020

Honda Jazz: ecològic i assequible, però amb ritme

Provem el nou Honda Jazz, un vehicle intel·ligent, amb etiqueta ecològica i no excessivament car

Ferran Vital
6 min
Honda Jazz: un cotxe ecològic amb ritme

El segment dels monovolums urbans està en un clar perill d’extinció, però Honda ha volgut seguir fidel a un model que ja ha venut més de 7,5 milions d’unitats a tot el món i que avança solucions tècniques i mecàniques que la marca japonesa vol implementar de cara als anys vinents.

Honda Jazz

La gran novetat d’aquest model és la introducció del sistema e:HEV dissenyat per Honda, que estrena un nou tipus de funcionament que marida dos propulsors elèctrics (un generador i un impulsor), a banda del motor de combustió de gasolina i una petita bateria de liti per obtenir un sistema de propulsió híbrid convencional de 109 CV i 253 Nm de parell.

Detall inscripció e:HEV

El fet de ser un cotxe híbrid convencional fa que carregui les bateries aprofitant l’energia cinètica del mateix cotxe en les frenades i desacceleracions, de manera que permet un important estalvi de consum de carburant i les consegüents emissions de gasos contaminants. Ara bé, el Jazz no disposa de cap versió híbrida endollable o PHEV, que permeten autonomies més extenses (d’entre 40 i 50 quilòmetres teòrics) en mode totalment elèctric. De fet, la seva plataforma ni tan sols preveu aquesta possibilitat: si busqueu un cotxe totalment elèctric, la marca japonesa us remetrà a l’Honda e, el seu carismàtic vehicle elèctric urbà que encara no hem pogut provar.

Una aposta estètica peculiar

El nou Honda Jazz, que ara arriba a la seva quarta generació, evoluciona el seu llenguatge estètic i passa de ser un vehicle de tipus monovolum (amb tres seients individuals a la segona filera) cap a un model una mica més crossover, amb reminiscències de totcamí, seguint la moda i els gustos dels compradors europeus i nord-americans. Ara bé, no cal perdre de vista que aquest és un cotxe global i que té el gruix de les vendes al continent asiàtic, sobretot a països com la Xina, Tailàndia o Indonèsia, i per això presenta una estètica peculiar, que a alguns europeus els pot semblar un punt exòtica.

Honda Jazz: un cotxe ecològic amb ritme

El frontal del Jazz de quarta generació és més arrodonit amb un aspecte una mica més felí, caracteritzat pels grans grups òptics davanters, la petita calandra central i el para-xocs davanter pronunciat.

En canvi, la vista lateral i posterior manté les reminiscències de vehicle monovolum per la forma de la caiguda posterior sobre el maleter o l’alçada general del sostre de la carrosseria. No és un cotxe especialment plàstic ni busca emocionar a qui observa les línies del vehicle, sinó que prioritza la funcionalitat i l’habitabilitat per sobre de qualsevol altre criteri.

Vista posterior Honda Jazz

Aquesta nova generació del Jazz també estrena una versió una mica més elevada anomenada Jazz Crosstar, amb proteccions de plàstic en la part inferior del cotxe i dels passos de roda que aporten una imatge més aventurera i totcamí al conjunt, però que no correspon al vehicle de prova que ens ocupa.

Pel que fa als interiors, Honda ha volgut apostar per un conjunt funcional, tecnològic i minimalista presidit per una pantalla central tàctil amb diverses opcions i funcionalitats compatible amb Android Auto i Apple Car Play, però que no incorpora de sèrie cap navegador propi (hi podem replicar els continguts del nostre smartphone, si així ho desitgem).

La pantalla central no disposa de navegador

El quadre d’instruments tradicional, amb rellotges analògics, també s'ha substituït per una gran pantalla central digitalitzada amb bona resolució i que ens ofereix les informacions més rellevants del vehicle, com ara la velocitat, la mitjana de consum o l’autonomia restant.

Places posteriors Honda Jazz

Un dels punts forts del nou Honda Jazz és l’espai que presenta a les places posteriors, que ofereixen prou espai per a les cames d’un adult i si bé és cert que ja no disposa de tres seients individuals, ofereix un espai i habitabilitat sensiblement per sobre de la mitjana del segment.

Les places posteriors es poden retirar fàcilment

Les places posteriors també es poden reclinar verticalment i deixar un espai prou gran per encabir-hi objectes de cert volum, com per exemple una bicicleta. A més, gràcies a l’alçada de la carrosseria i l’angle d’obertura de les portes, accedir o sortir de les places posteriors o posar un infant en la seva cadireta o sistema de retenció infantil esdevé una tasca senzilla, que no demana mil i un exercicis de contorsionisme.