Motor Proves 26/03/2022

Honda CBR 500 R, màxima expressió i caràcter amb el carnet A2

Provem una autèntica moto esportiva, la més passional i potent del seu segment

Ignasi Rabasseda
3 min
Honda CBR 500 R

Honda ha començat el 2022 renovant la gamma intermèdia de la família CB amb un bon paquet d’actualitzacions i novetats, unes novetats que milloren de manera molt notòria la CBR 500 R que hem pogut provar a fons aquests últims dies. Honda s’ha esforçat a millorar la CBR 500 R i això es nota visualment i dinàmicament amb la creació, potser, de la millor opció en la seva categoria.

D'entrada, la primera cosa que crida l’atenció és el nou frontal i el nou far davanter de tecnologia led, herència de la seva germana gran –la CBR 650 R–, amb una il·luminació a anys llum de la del model anterior, amb una capacitat i abast lumínics que afavoreix la bona visió nocturna o en condicions atmosfèriques adverses. A més, els intermitents també són led, cosa que assegura una bona visibilitat i incrementa la seguretat.

L’autèntica peça clau de la CBR 500 R és la nova forca invertida de 41 mm amb tecnologia Big Piston (SFF-BP) que signa l’especialista Showa. Aquesta nova suspensió és regulable electrònicament en precàrrega per obtenir un pes reduït i permet millorar considerablement tant les reaccions com la qualitat de marxa. Però l'aparell encara té més modificacions i millores. I és que Honda també ha canviat el basculant reduint-ne el pes i amb una resistència de torsió que millora considerablement el funcionament de la moto en revolt, així com l'estabilitat i la facilitat d’ús.

Detalls CBR 500 R
Detalls CBR 500 R
Detalls CBR 500 R

En consonància amb l’apartat de les suspensions, l’altra gran millora de la CBR és el sistema de frenada. Un bon sistema de frenada és vital en qualsevol moto, i la CBR 500 R presenta una millora molt necessària respecte a la seva antecessora, amb mancances importants en aquest aspecte. Honda ha optat per dos discos davanters de 296 mm de diàmetre en forma de flor i unes pinces radials que fan frenar la moto de manera excel·lent, contundent i immediata. Un deu, doncs, en aquest apartat on els japonesos han sabut aprendre dels errors de generacions precedents.  

Arribats a aquest punt convé apuntar que les condicions meteorològiques al llarg de la prova de la CBR 500 R no eren òptimes, fruit dels dies de pluja, fred i núvols que han afectat Catalunya durant el març. Tot i això, s'ha mostrat estable i segura circulant a ritmes àgils i dinàmics –sempre dins la prudència i la legalitat– sobre asfalt humit o directament molt mullat. Un cop més, la bona posada a punt de la moto en l'apartat dinàmic i electrònic afavoreix la seguretat.

Propulsor afinat i millorat

El motor de la CBR 500 R és un bicilíndric en paral·lel de 471 cc homologat per la normativa Euro5, que aporta 48 CV de potència i 43 Nm de parell motor a 6.500 rpm. Honda diu que ha utilitzat el mateix propulsor que el model precedent i que només n'ha afinat la injecció de benzina, però sincerament costa una mica creure-ho del tot: és un motor que corre molt, puja amb molta facilitat de voltes i, en definitiva, fa la sensació de tenir més potència de la que declaren els japonesos. A la zona mitjana i baixa del compta-revolucions el motor és tan dòcil, suau, sense vibracions i ple que permet arribar a altes revolucions quasi sense adonar-se’n.  

Nova CBR 500 R
Nova CBR 500 R
Nova CBR 500 R

Tot aquest refinament i bon funcionament general permet homologar consums de carburant realment baixos. La marca declara un consum real d’uns 3,5 litres cada 100 quilòmetres: el dipòsit de 17,1 litres de capacitat facilita, doncs, autonomies teòriques de més de 400 quilòmetres. A l'hora de la veritat, i contra tot pronòstic, els consums reals de carburant són força semblants als que anuncia la marca, tot i que com sempre poden variar depenent del nostre estil de conducció o l'orografia.

CONCLUSIÓ

Els usuaris del carnet A2 que busquen una moto esportiva referent, amb bones prestacions i un estil molt marcat, i quasi sense rival en el seu segment, poden trobar en aquesta CBR la millor opció. El preu és de 6.350 euros i ja està disponible als concessionaris del país en dos colors: negre Gunpower mate metal·litzat i vermell Grand Prix. Quin dels dos queda millor? L'elecció és vostra.

stats