Presentació
Proves24/02/2021

Descobrim en exclusiva el Lamborghini Huracán STO, un monstre de 640 CV inspirat en la competició

Lamborghini Barcelona ha fet una presentació estàtica de la nova creació de la marca de Sant’Agata Bolognese, un cotxe que deixa literalment sense paraules

Recentment hem pogut conèixer en primera persona a les instal·lacions de Lamborghini Barcelona el Lamborghini Huracán STO, un vehicle que ha rebut la homologació per poder circular pel carrer però que, en el fons, és un vehicle de carreres amb matrícula. De fet, el seu mateix nom així ho indica, ja que el cognom STO respon a les sigles en italià de Super Trofeo Omologata.

Cargando
No hay anuncios

Convé recordar que, si bé la paraula omologata deixa clar a què fa referència, les altres dues potser no són tan evidents. Super Trofeo és el nom que rep el campionat de competició que organitza Lamborghini, en el qual el vehicle que hi participa és l’Huracán GT3 EVO. De fet, durant la presentació, el pilot català de Lamborghini Albert Costa va explicar de quina manera havien contribuït, tant ell com la resta de pilots de la marca italiana, en el desenvolupament d’aquest nou model.

Molt més que un Huracán Performante

Lamborghini és una marca que es caracteritza per dissenyar un nou model, llançar-lo al mercat i a partir d’aleshores treballar en noves versions, cada cop més esportives i radicals. Per exemple, l’actual model V12 de la gamma –l’Aventador– va ser presentat ara fa una dècada, però, a més de la versió estàndard, n'ha sumat moltes més al seu catàleg: Aventador S, Aventador LP720-4 50° Anniversario, Aventador SV, Aventador SVJ... Fins i tot una versió única al món anomenada Aventador J i una edició especial en col·laboració amb Pirelli.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta mateixa filosofia és la que ha seguit el Lamborghini Huracán, presentat l’any 2014 i del qual ja s’han presentat les versions Avio, Performante, una altra amb tracció posterior i, evidentment, la que ens ocupa avui. Però malgrat que l’Huracán STO sigui el substitut natural del Performante, el seu rendiment va molt més enllà.

Cargando
No hay anuncios

I és que Lamborghini ha fet servir la versió de competició del Lamborghini Huracán per desenvolupar el nou STO, aplicant-hi els canvis necessaris per poder-lo homologar com a vehicle matriculable. Només cal apreciar el seu disseny exterior per entendre de què estem parlant.

Més enllà de la combinació de colors –molt cridanera, però que també pot ser més discreta–, el cert és que la quantitat d’apèndixs aerodinàmics i detalls derivats directament de la competició és impressionant. Sorprèn especialment el fet que el capó s’obri en sentit contrari a l’habitual per estalviar pes a la part davantera i integrar capó i para-xocs en una mateixa peça També sorprenen les brànquies davanteres, l’entrada d’aire situada al sostre i l’enorme aleró posterior.

Cargando
No hay anuncios

Un aleró que, per cert, es pot regular i és capaç de contribuir notablement a la millora de la càrrega aerodinàmica del Lamborghini Huracán STO, que, segons la marca, és un 57% superior a la del Performante.

Cargando
No hay anuncios

Motor V10 atmosfèric amb 640 CV

Estem immersos en plena era híbrida, i el futur elèctric de l’automoció cada cop és menys futur i més present. Per aquest motiu resulta fascinant que encara alguns fabricants apostin per grans motors atmosfèrics de gasolina, que estan en greu perill d’extinció. És el cas de Lamborghini, que ha equipat el seu Huracán STO amb un enorme motor V10 de 5,2 litres que desenvolupa una potència de 640 CV i un parell de 565 Nm.

Cargando
No hay anuncios

Curiosament el parell és inferior al que entrega el Performante (600 Nm), però la diferència principal la trobem en el pes i en el fet que l’STO només disposa de tracció posterior. Per aquest motiu les prestacions són similars –de 0 a 100 km/h en 3 segons, de 0 a 200 km/h en 9 i velocitat màxima de 310 km/h– però les sensacions al volant són molt superiors, segons promet la marca.

Cargando
No hay anuncios

El xassís té una posada a punt específica i s’han modificat elements clau, com per exemple la direcció, les barres estabilitzadores o el conjunt de frens, per millorar el comportament en circuit. El conductor (o, més aviat, el pilot) pot escollir entre tres modes de conducció: per circular per carretera o bé per circuit amb asfalt mullat o sec. A més, com deia abans, a tot plegat se li afegeix una notable reducció del pes.

Lamborghini ha aconseguit rebaixar el pes de l’Huracán STO en 43 kg respecte al Performante: la bàscula s'atura en 1.339 kg gràcies a l’ús generalitzat de la fibra de carboni i altres materials lleugers, com el magnesi o el titani. El problema principal d’aquest cotxe és que té un preu d’uns 330.000 euros aproximadament. Per tant, ens conformarem amb veure’l pel carrer... o al circuit.