Els millors cotxes per viatjar amb nens: Alfa Romeo Giulia
Pot esdevenir un bon vehicle familiar una berlina clàssica de tall esportiu?

Quan pensem en un cotxe per portar còmodament la família, sovint pensem de seguida en un SUV o monovolum. Aquests vehicles grans permeten una bona habitabilitat, maleter i confort interior, i han guanyat molta quota de mercat entre els compradors que busquen un cotxe per encabir-hi tota la família.
Amb tot, encara hi ha alguns compradors que no volen renunciar a una berlina convencional de quatre portes i tres volums, sovint més elegants i dinàmiques que els totcamins i monovolums. ¿Les berlines poden ser encara un competidor amb cara i ulls a l'ofensiva SUV?
Escollim l'Alfa Romeo Giulia, la berlina més esportiva i dinàmica del segment D, amb un disseny realment espectacular. La nostra unitat de prova disposava d'un motor 2.0 TBI gasolina de quatre cilindres en posició longitudinal que arribava als 200 cavalls de potència associat a una caixa de canvis automatitzada de vuit velocitats que va registrar un consum mixt de 7,4 litres, un registre superior als 5,6 litres que promet la seva fitxa tècnica.
Habitacle
La Giulia és una berlina amb prou espai interior per encabir-hi dos adults a les places davanteres i dues cadiretes infantils i un altre ocupant a la plaça posterior central sempre que no sigui gaire alt o gros. Fer encabir un adult de certa envergadura a la plaça posterior central és una quimera, encara més tenint en compte que el túnel central de la transmissió resta cert espai per als peus.
Les butaques posteriors de la Giulia fan 136 centímetres d'ample i 92 d'alt, però sobretot destaquen els 76 centímetres de llarg que homologa. De fet, és un dels pocs models on la meva filla de 5 anys no arriba a tocar amb els peus el meu seient tot i anar lligada a la cadireta corresponent.
Això sí, la disposició general de l'habitacle està enfocat al confort i a l'esportivitat, ja que la Giulia és una berlina àgil i passional fins i tot en els models d'accés a la gamma.
Maleter
El maleter de l'Alfa Romeo Giulia homologa uns bons 480 litres de capacitat, però la mateixa fisonomia de la carrosseria i l'obertura de càrrega fan que sigui complicat encabir-hi objectes voluminosos. Fins i tot les maletes més grosses poden presentar algunes dificultats per entrar-hi. Ara bé, n'hi ha prou per encabir-hi un cotxet infantil de tipus Bugaboo o un de semblant, per bé que en cas d'encabir-hi un cotxet infantil hi queda poc espai més per als objectes accessoris –impensable un altre cotxet.
Ergonomia i comoditat en marxa
La Giulia és una berlina esportiva, i la seva altura és més petita que la majoria de rivals del segment. Per això entrar-hi pot resultar una mica més incòmode per les persones altes, però paradoxalment facilita l'entrada i sortida d'infants de 4 o 5 anys, que no hi poden accedir o no en poden baixar per si sols de grans SUV i que troben en aquesta berlina una aliada per valdre's per si mateixos.
Si hem d'encabir un nadó o infant de menys de 18 quilos a contramarxa, la Giulia és menys còmode que un SUV o monovolum, però no per això suposa una dificultat impossible de superar.
Preus
És possible trobar models nous per 28.000 euros corresponents a les versions d'accés a la gamma (2.2 dièsel de 136 cavalls), i els preus arriben fins als 78.000 euros de la versió més radical Quadrifoglio Verde de 510 cavalls.
La nostra unitat de prova té un preu de 35.000 euros, descomptes promocionals al marge. Això sí, aquesta unitat equipa de sèrie càmera posterior, climatitzador bizona, pantalla tàctil de 6,5 polzades amb navegador, quadre d'instruments amb pantalla TFT o llums led davanters i posteriors, entre altres.
Conclusió
Definitivament es poden tenir fills i no haver de renunciar a l'estil i elegància d'una berlina clàssica de tres cossos i de tall esportiu. I ara mateix no hi ha cap model tan dinàmic i amb la relació qualitat-preu que ofereix l'Alfa Romeo Giulia, al meu entendre la millor berlina del segment.