Proves Motos
Ignasi Rabasseda

BMW R 1200 GS Adventure, la referència de les ‘maxitrails’

BMW R 1200 GS Adventure, la referència de les ‘maxitrails’ / FERRAN VITAL Zoom

Si us considereu uns ‘bikers’ aventurers i feu rutes tant per asfalt com per pistes en bon estat de conservació, la BMW R 1200 GS Adventure és la vostra millor aliada per fer-vos gaudir i devorar quilòmetres com si res.

BMW R 1200 GS Adventure Zoom

BMW R 1200 GS Adventure / Ferran Vital

Aquesta moto de tall aventurer és el buc insígnia de la marca bavaresa, i ha estat actualitzada tecnològicament amb molt encert: els enginyers de BMW han dotat la GS de sistemes de seguretat i dinàmics de molt alt nivell, que consoliden aquesta BMW R 1200 GS Adventure com la referència tecnològica del segment.

Detall pantalla digital Zoom

Detall pantalla digital / Ferran Vital

La R 1200 GS Adventure disposa de sèrie d’una pantalla central digital i d'un sistema de suspensions actives (ESA), el sistema eCall, el 'connected ride, assistència en pendents i diversos mapes i modes de conducció ‘pro’ que fan la feina més fàcil al manillar de la moto.

Motor i dinàmica

La BMW R 1200 GS Adventure manté el mateix propulsor del 2017, és a dir, el motor bòxer de dos cilindres refrigerat per aigua de 1.170cc i 125 CV de potència, i també el seu enorme dipòsit de combustible de 30 litres de capacitat fet d’alumini.

La BMW R 1200 GS Adventure arriba als 125 CV Zoom

La BMW R 1200 GS Adventure arriba als 125 CV / Ferran Vital

El bastidor que utilitza aquesta variant aventurera és el mateix que en la GS estàndard, però amb un nou reglatge del xassís i de suspensions aportant 20 mm més de recorregut per fer-la més pràctica fora de l’asfalt.

Detall pinça i disc de fre signat per Brembo Zoom

Detall pinça i disc de fre signat per Brembo / Ferran Vital

En l’apartat de frens aquesta Adventure utilitza un sistema ABS desconnectable i discos flotants de 305 mm amb pinces radials de 4 pistons al davant, mentre que en la roda posterior munta un disc de 276 mm amb un pinça de doble pistó.

Detall BMW R 1200 GS Adventure Zoom

Detall BMW R 1200 GS Adventure / Ferran Vital

Cal destacar l’excel·lent comportament dels neumàtics Michelin Anakee 3, una goma que llegeix molt bé l’asfalt i que permet conservar ritmes alts, mantenint un bon rendiment i prestacions que permeten ritmes alegres en pistes ‘off-road’.

Devorant quilòmetres

Gràcies als 30L de capacitat del seu dipòsit d’alumini, la GS arriba als 500 quilòmetres d’autonomia. A més a més, ofereix una postura de conducció senzillament perfecte i una posada a punt que la converteix en una moto àgil i divertida a pesar dels seus 260 quilos.

Vista posterior BMW R 1200 GS Adventure Zoom

Vista posterior BMW R 1200 GS Adventure / Ferran Vital

La BMW R 1200 GS Adventure presenta una capacitat de fins a 112 litres entre les seves tres maletes, cosa que converteix la BMW 1200 GS Adventure en la màquina perfecte per fer grans travessies i escapades llargues. Gràcies a la seva comoditat, el passatger també podrà gaudir al màxim en aquests viatges, i serà difícil que baixi renegant tot queixant-se de la quantitat de quilòmetres recorreguts o de la duresa de les suspensions.

Costa molt trobar aspectes negatius a aquesta moto bavaresa, però el seu preu de sortida, de 18.950 euros, ens sembla un pèl elevat i es converteix en un dels pocs defectes que li hem trobat.