LA GUANTERA

Peugeot 308: més opcions per als usuaris

El 308 té un ampli ventall de motoritzacions: sis de gasolina i set de dièsel. / PEUGEOT Zoom

Des que va néixer el 2013, el Peugeot 308 no ha parat de renovar-se. La versió que actualment podem veure als concessionaris de la marca del lleó la van presentar a mitjans de l’any passat. Les alternatives que els clients d’aquesta firma tenien fins al moment es veuen ara augmentades amb la incorporació de més motoritzacions que completen les opcions que hi havia fins fa poc. El 308 té sis motors de gasolina i set dièsel.

Els nous s’avancen a la normativa europea que canviarà a partir de l’any vinent per als propulsors de gasolina, i des del 2020 per als de gasoil, l’Euro 6c, que incrementa l’exigència als sistemes anticontaminació.

Una altra novetat és la nova caixa de canvis de vuit relacions, fabricada al Japó, i que redueix el consum un 7%. La carrosseria hatchback ofereix sis nivells d’acabats, amb una gamma de preus que comença a partir dels 15.850 €, mentre que per a la familiar -la SW- hi ha cinc alternatives des dels 16.650 euros.

El 308, que va guanyar el Cotxe de l’Any a Europa el 2014, competeix al segment C, el de més volum de vendes al mercat estatal. Els seus principals arguments, més enllà d’un bon comportament dinàmic, es basen en el gran equipament tecnològic que incorporen totes les versions d’un dels productes més estratègics de la tercera marca amb millor volum de vendes a Espanya.