Mecànica

La Xina desenvolupa el motor dièsel més eficient de la història

El nou motor de Weichai Power, amb un 53,09% d’eficiència tèrmica, estalviaria combustible i milions de tones d'emissions

2 min
L'empresa xinesa Weichai Power ha estat l'encarregada de desenvolupar el motor dièsel més eficient de la història

Ja fa temps que els motors dièsel són a l’ull de l’huracà de la indústria automobilística, però la realitat és que més enllà del mercat europeu i nord-americà, aquest tipus de combustible encara té una quota de mercat rellevant. A més, els motors dièsel encara són l’única alternativa real per a impulsar ginys navals i maquinària pesant i, per tant, tenen un llarg recorregut comercial i industrial al davant.

Una empresa xinesa, Weichai Power, ja fa anys que s’ha especialitzat en la recerca, desenvolupament i millora de solucions innovadores per a millorar l’eficiència, el consum i les emissions dels motors dièsel. L’any 2020 aquesta empresa ja va assolir una primera fita en reduir la temperatura dels seus motors dièsel experimentals al voltant del 50%, una dada que han consolidat i optimitzat al llarg dels darrers dos anys i mig per acabar obtenint una millora de l’eficiència tèrmica dels propulsors fins al 53,09%.

La certificació de l'eficiència d'aquest motor ha estat validada per l'organisme TÜV SÜD.

Aquest nou tipus de motor, que ha estat validat, certificat i homologat per la prestigiosa TÜV SÜD i per la companyia estatal China Automotive Technology & Research Center, es basa en la premissa d’optimitzar quatre elements clau del funcionament del vehicle: l’admissió d’aire, el sistema de subministrament i injecció de carburant, la fricció dels elements mecànics i la combustió. Per a obtenir aquestes millores, els enginyers xinesos han optat per apostar per la combustió d’alta expansió.

Actualment, els motors dièsel més avançats arriben a assolir una eficiència tèrmica del 46% i, segons els experts xinesos, aquest nou motor podria significar un estalvi de combustible al voltant del 14% respecte a l’actual. Això, segons els seus càlculs, significaria deixar d’emetre uns 97 milions de tones de diòxid carboni a l’atmosfera i un estalvi d’uns 31 milions de tones de combustible cada any. Per exemple, un tractor amb aquest nou sistema mecànic que fes uns 250.000 quilòmetres podria arribar a estalviar uns 12.000 litres de gasoil. 

Amb aquest nou motor, un tractor que fes uns 250.000 quilòmetres podria estalviar uns 12.000 litres de gasoil.

El nou motor dièsel, presentat al Congrés Mundial de Motors de Combustió Interna, celebrat a la ciutat xinesa de Tianjin, no està pensat específicament per als cotxes convencionals. Segons afirma la mateixa Weichai Power, aquest nou sistema, igual que el disseny del motor, està pensat per al sector nàutic, la maquinària pesant i la generació d'energia, més que no pas per a turismes destinats al transport de persones. 

stats