Xiaomi prepara l’assalt al mercat automobilístic europeu
La multinacional xinesa vol introduir al continent nous models elèctrics d’altes prestacions i amb un preu raonable

Després de conquerir el mercat xinès amb el revolucionari SU7, Xiaomi aposta de nou per una política expansionista que li permeti expandir-se a nous mercats, entre els quals hi ha, en una posició preeminent, Europa. La companyia xinesa ja havia previst el salt al mercat europeu en el seu pla operatiu, però a la gran demanda generada a la Xina, amb més de 140.000 vehicles venuts en els darrers dotze mesos, s'hi ha afegit una llarga llista d’espera per adquirir un cotxe nou. Tot plegat ha tensionat la línia de producció absorbint tota producció i generant llistes d’espera entre els clients que volen adquirir el ja esmentat SU7 i altres futurs models de la marca.
Xiaomi ja ha anunciat que es troba en la fase final de l’ampliació de la seva fàbrica de Pequín, amb la qual preveu incrementar la producció de vehicles i disminuir els temps d’espera dels seus clients. La marca xinesa ja planteja nous models, com el YU7, un SUV elèctric d’altes prestacions i unes autonomies d’uns 750 quilòmetres, que aprofiten la base mecànica i tecnològica del SU7.
Però la clau de la conquesta del mercat europeu és la capacitat de subministrament, proveïment i distribució dels seus productes. I és en aquest sentit que s'entén la nova aliança de Xiaomi amb la companyia logística estatal China National Machinery Industry, coneguda com a Sinomach, que aportarà les infraestructures i els suports logístics necessaris perquè els vehicles elèctrics de Xiaomi puguin arribar al mercat europeu.
L’alternativa xinesa a Tesla
El suport a Xiaomi d’una empresa estatal com Sinomach s’explica per si sol si tenim en compte el creixement i la importància de Xiaomi per a l’economia del gegant asiàtic dels darrers anys. És un gegant dels telèfons mòbils capaç de plantar cara a Apple, però també compta amb una puixant divisió d’electrodomèstics que ven des d'auriculars fins a televisors i aspiradors, entre d'altres, i amb la nova divisió automotriu, que aspira a convertir-se en un dels pesos pesants del segment.
Tant el SU7 com el futur YU7 són vehicles que pretenen competir en prestacions, autonomia, qualitat i tecnologia amb els models de Tesla, amb un preu sensiblement més econòmic que el del seu rival. El SU7 d’accés amb sistema de tracció posterior, 295 CV de potència i 700 quilòmetres d’autonomia, per exemple, té un preu de venda a la Xina d’uns 28.000 euros al canvi. No tot són flors i violes, però: alguns usuaris xinesos s’han queixat de la qualitat final del producte, per sota dels estàndards dels models de mostra de la marca, així com de la impossibilitat de cancel·lar una comanda un cop fet el pagament inicial.