Novetats
Motor Novetats 01/07/2021

Volvo Concept Recharge, l’esborrany del futur XC90 elèctric

La marca sueca presenta el prototip d'aquest model amb zero emissions

2 min
Volvo Concept Recharge

Ja fa una pila d’anys que Volvo va anunciar que volia deixar de banda les mecàniques dièsel i gasolina i passar a convertir-se en un fabricant de cotxes electrificats, en format híbrid, híbrid endollable i elèctric. De moment, els suecs només disposen de dos elèctrics purs en la seva gamma, els XC40 Recharge i la versió turisme C40 Recharge, que comparteixen plataforma i elements estructurals amb els altres models amb motor de combustió.

Volvo Concept Recharge.
Volvo Concept Recharge.
Volvo Concept Recharge.

Volvo està treballant en la seva plataforma de models elèctrics, que servirà de base per a tots els futurs models de zero emissions de la marca, i el primer cotxe que els suecs presentaran en format elèctric serà l’XC90, el seu SUV estrella de set places que històricament ha sigut un dels líders del segment dels totcamins familiars aspiracionals.

En aquest sentit, el Volvo Concept Recharge pren especial importància, ja que és un manifest o declaració d’intencions des d’un punt de vista estètic i tecnològic del que serà el futur de la marca. El model destaca per un interior diàfan amb molt d’espai entre eixos –batalla– i l’evolució estètica dels característics grups òptics de la marca.

Interiors Volvo Concept Recharge.
Interiors Volvo Concept Recharge.
Interiors Volvo Concept Recharge.

Una de les coses que més sorprenen d’aquest prototip és la distribució del seu interior, amb només quatre places (de fet, el model de producció ben segur que en tindrà cinc, com a mínim), i l’aposta per la digitalització total, amb una sola gran pantalla central vertical de 15 polzades que centralitza totes les funcionalitats del cotxe.

L’altra gran novetat del Volvo Concept Recharge és un nou sensor LiDAR col·locat al sostre del vehicle que permet millorar el sistema de conducció autònoma, rebre més dades i analitzar-les, i fins i tot comunicar-se amb altres vehicles per avançar les intencions a l’hora de girar, accelerar o aturar-se.

stats