Reportatge
Motor  /  Novetats 09/04/2021

Què és Volta Trucks, la ‘start-up’ que vol fabricar camions elèctrics a les instal·lacions de Nissan a Barcelona?

Analitzem què és Volta Trucks, la companyia sueca amb participació britànica que vol revolucionar el panorama dels camions elèctrics europeus

3 min
Volta Zero

Una de les candidates a ocupar les instal·lacions de Nissan a la Zona Franca a partir de finals d’any és la start-up sueca amb capital britànic Volta Trucks, un fabricant especialitzat en la fabricació de camions elèctrics de zero emissions.

Aquesta companyia ha confirmat el seu interès per establir-se a Barcelona, i en paraules del seu director de tecnologia, Kjell Waloen: “Fabricar el nostre camió elèctric a Barcelona pot ser interessant per cobrir la demanda de les ciutats del sud d’Europa, on el procés de descarbonització dels vehicles comercials és una prioritat cada cop més gran”. Amb tot, Volta Trucks adverteix que està estudiant altres possibles ubicacions a Europa i el Regne Unit. I és que fins que s’ha materialitzat el seu interès per les instal·lacions de Nissan a Barcelona –on poden aprofitar una plantilla amb experiència i una ubicació estratègica immillorable– la idea de Volta Trucks era la d’establir-se al Regne Unit.

Volta Trucks és una start-up molt jove, que tot just fa uns mesos ha presentat el seu primer camió elèctric, anomenat Volta Zero, que precisament estarà exposat a Mercamadrid entre el 12 i el 22 d’abril i a Mercabarna i a l’Eixample entre el 26 d’abril i el 6 de maig en el context d'una gira europea de presentació a possibles clients interessats en aquest producte.

El Volta Zero és un camió elèctric de 16 tones, que fa 9,46 metres de llarg, 2,55 d’ample i 3,4 d’alt i té una capacitat de càrrega de 8,6 tones, amb una autonomia d’entre 150 i 200 quilòmetres en plena càrrega i una velocitat punta de 90 km/h.

Volta Zero
Volta Zero
Volta Zero

La seva cabina té una posició de conducció central (ideal per moure’s lliurement pel Regne Unit i Europa) i dues places auxiliars als costats, tres pantalles digitals a manera de quadre d’instruments i dues càmeres laterals amb les respectives pantalles als extrems que fan la funció de retrovisors.

Amb tot, la proposta de Volta Trucks és una de les moltes que han rebut les institucions per donar continuïtat a les instal·lacions de Nissan Motor Ibèrica a la Zona Franca, però, segons hem pogut saber, la proposta de Volta Trucks té certa consistència. No debades el president de la junta de Volta Trucks i un dels grans inversors d’aquesta start-up és el kuwaitià Essa al-Saleh, propietari d’Agility Logistics, una de les companyies de logística més importants del món, mentre que entre els membres de la seva junta i dels seus directius hi figuren noms com Peter Bardenfleth-Hansen, amb més de deu anys d’experiència a Tesla sota direcció directe d’Elon Musk, o els anglesos Duncan Forrester i Ian Collins, amb molts anys d’experiència a McLaren, Volvo i Land Rover, entre altres. A més, el fet d'oferir costos de manteniment més baixos que els camions de combustió i les restriccions ambientals que han d'entrar en vigor a les grans capitals europees són alguns dels arguments que esperen fer valer per poder col·locar el seu nou producte en un mercat en plena transició de model industrial.

stats