Volkswagen vol que els seus esportius siguin més extrems i elèctrics
El responsable de vendes i màrqueting dels de Wolfsburg, Jürgen Stackmann, ho ha confirmat a la revista 'Auto Express'
Els models R de Volkswagen són les versions més extremes i esportives de la marca de la Baixa Saxònia, per sobre dels mítics GTI i les variants elèctriques GTE. Jürgen Stackmann, responsable de vendes i màrqueting de Volkswagen, ha confirmat a la revista britànica 'Auto Express' que els models R del futur seran més potents i disposaran de propulsió elèctrica, en format híbrid endollable o totalment elèctrics.
Segons Stackmann, el futur Golf R arribarà a la frontera dels 400 CV, tot i que reconeix que “ningú necessita un compacte de 400 CV, però existeix un segment del mercat que el demana i està disposat a pagar-lo”. D’alguna manera la seva afirmació confirma els rumors del Golf R400, un prototip presentat ara fa un parell d’anys i que semblava haver quedat oblidat.
Stackmann afirma també que els cotxes R “poden ser molt més extrems i seran molt més extrems”, en referència a l’actual línia de disseny dels models prestacionals de Wolfsburg. Fins ara un Golf R no es diferenciava gaire a primer cop d’ull d’un modest Golf de 110 CV amb paquet R-Line, però les declaracions del responsable de vendes semblen indicar un canvi substancial del disseny dels seus cotxes.
L’altra novetat que apunta Stackmann és la confirmació per part de Volkswagen que ja estan preparant versions R del T-Roc i del Tiguan, i el fet que les noves versions R encara seran més cares i exclusives del que ho han estat fins ara.
Per acabar, Stackmann ha confirmat l’aposta elèctrica de la marca amb l’I.D R que la marca ha creat per batre rècords a Pikes Peak. “Es tracta d’una nova dimensió per a la marca”, ha afirmat Stackmann, que reconeix el potencial d’aquests nous models totalment elèctrics. L’I.D R amb què Volkswagen competirà a Pikes Peak disposa de 680 CV de potència i accelera de 0 a 100 en tan sols 2,2 segons.