Indústria
Novetats23/03/2020

Volkswagen abandonarà els cotxes de gas natural per centrar-se en els elèctrics

El grup VAG no evolucionarà els motors TGI actuals i centrarà els seus esforços en el desenvolupament dels seus nous cotxes elèctrics

Ara Motor

El gas natural comprimit o GNC ha sigut l’aposta del grup Volkswagen els últims anys per intentar reduir les emissions dels seus vehicles. El GNC és en realitat el mateix gas natural que utilitzem a la cuina o a la caldera de casa, amb un 90% de gas metà comprimit a 200 bars de pressió per optimitzar-lo en l'ús per a automòbils. Volkswagen ha cregut tant en aquest combustible que fins i tot ha creat una planta a Alemanya destinada a produir GNC de forma ecològica i sostenible, però el problema principal d’aquest combustible és que hi ha molt pocs llocs per poder reomplir el dipòsit de GNC.

A diferència del GLP (gas liquat de petroli), el GNC no es pot adquirir en estat líquid i el seu preu és lleugerament més alt (0,9 euros/litre), però té més autonomia que els cotxes de gasolina o de GLP, ja que amb 20 euros de GNC es poden fer més de 500 quilòmetres per autopista o autovia a velocitats legals. Pel que fa a les emissions, els motors de GNC redueixen un 85% les emissions de NOx respecte a un motor dièsel, però són lleugerament més contaminants que els de GLP.

Cargando
No hay anuncios

Seat també ha fet servir mecàniques de GNC als seus vehicles estrella, com el León, l'Arona i l'Ibiza. Fins i tot vam poder provar un León de gas natural i ens va convèncer pel seu rendiment, eficàcia, autonomia i absència de so.

Cargando
No hay anuncios

Actualment el grup Volkswagen té 19 models de les seves principals marques (Volkswagen, Skoda, Audi i Seat) que utilitzen aquest tipus de combustible, però el CEO del grup alemany, Herbert Diess, va confirmar en una entrevista a Auto News Europe que aturaran el desenvolupament tecnològic i les millores en aquest tipus de combustible, ja que els costos de desenvolupament i investigació d’aquest tipus de vehicles eren insostenibles des del punt de vista comercial: els clients no han acabat de creure en les versions de gas natural.

Els de la Baixa Saxònia prefereixen centrar els seus esforços, recursos i inversions en el desenvolupament de la seva gamma de cotxes elèctrics, segons afirma Herbert Diess, ja que aquest models sí que semblen tenir més projecció comercial i tecnològica que els cotxes de gas natural.