SUV elèctric
Motor  /  Novetats 12/01/2022

Vision-S 02, el SUV elèctric de Sony

La multinacional japonesa, referent de l’electrònica, presenta el prototip d’un totcamí elèctric al CES de Las Vegas

3 min
sony vision s 02 1

La relació entre Sony i els cotxes elèctrics no és nova ni casual. Ara fa dos anys que els japonesos van presentar el seu primer prototip, una berlina anomenada Vision-S 01 , al mateix escenari que ara, per bé que aquell prototip, tot un prodigi tecnològic, mai s’ha acabat concretant en un model de producció definitiu.

Dos anys després Sony ha tornat a Las Vegas amb el segon model, el Vision-S 02, un SUV elèctric de 544 CV i tracció integral que sembla anunciar –ara sí– el pas de Sony cap a la indústria automobilística. I és que Sony ha anunciat que la primavera vinent començarà a funcionar la filial Sony Mobilty Inc, una divisió de la companyia centrada en diverses solucions de mobilitat autònoma i sostenible que podria ser la llançadora definitiva per al cotxe elèctric de Sony.

Sony Vision-S 02
Sony Vision-S 02

A hores d’ara és difícil saber si realment Sony pretén fabricar cotxes elèctrics desenvolupats per ells mateixos o si, com apunten algunes fonts, prefereix demostrar les seves capacitats tecnològiques per després arribar a acords de desenvolupament i innovació amb altres fabricants més consolidats en el segment.

Especulacions sobre estratègies de consolidació de la divisió automobilística al marge, el que sí que podem tenir ben clar del Vision-S 02 és que els totcamins elèctrics grans seran els grans protagonistes en un futur no gaire llunyà. I és que el Vision-S 02 és un SUV gran de 4,89 metres i un pes de 2.480 quilos amb espai per a set ocupants i una carrosseria aerodinàmica que recorda força les dels seus principals rivals o referents, tals com els BMW iX, Tesla Model X o Mercedes-Benz EQC.

Els seus interiors mostren el potencial tecnològic de Sony, amb una gran pantalla central que recorre tota la consola davantera del vehicle que fa les funcions de quadre d’instruments per al conductor, pantalla central tàctil per gestionar els aparells i funcionalitats del cotxe i encara té espai per oferir una pantalla tàctil en el lloc de l’acompanyant. A més, aquest prototip prescindeix de retrovisors físics i en el seu lloc aposta per càmeres digitals que ofereixen la imatge a l’interior. Encara hi ha més: el Vision-S 02 integra pantalles auxiliars a la part baixa de la consola central, una més per al control del climatitzador i diverses càmeres integrades als seients davanters per sumar un total de nou pantalles repartides dins de l’habitacle del cotxe. A més, el seu sistema d’infoentreteniment serà compatible amb la connexió 5G i es podrà jugar a la Play Station 5 –la consola estrella de Sony– de dins del vehicle mateix.

Detall interiors Sony Vision-S 02
Interiors Sony Vision-S 02
Interiors Sony Vision-S 02

Igual que el primer prototip presentat ara fa dos anys, el flamant Vision-S 02 és un cotxe molt tecnològic, amb sistemes avançats de reconeixement facial o un tauler totalment digitalitzat capaç d’interactuar amb els ocupants del vehicle. A més, el nou vehicle elèctric de Sony vol ser un cotxe compartit avançant les noves solucions de mobilitat del futur. Però el punt fort del cotxe és el seu arsenal de sistemes de seguretat, que inclou diversos sensors, radars Lidar i càmeres per avançar en el camp de la conducció autònoma, possiblement el gran cavall de batalla de la futura divisió automobilística de Sony. Entre altres detalls cal destacar també la possibilitat de l’aparell d’infoentreteniment per respondre ordres de veu o el control gestual de diversos aparells del cotxe.

A diferència del que va fer amb el seu primer prototip, ara Sony sí que ha explicat que el seu SUV elèctric compta amb dos motors elèctrics –un sobre cada eix– de 200 kW (272 CV convencionals) per oferir la potència total de 544 CV que anuncia la marca, per bé que no ha volgut donar detalls sobre el paquet de bateries i la capacitat d’autonomia de què disposaria aquest totcamí elèctric.

stats