Toyota Corolla Cross, o el triomf dels SUV híbrids
La marca japonesa presenta la versió SUV o totcamí del Corolla, un model que només es podrà adquirir en versions híbrides
Un any després d’haver provat el nou Toyota Corolla en la versió familiar o Touring Sports, la marca japonesa ha anunciat una nova variant del seu compacte estrella, ara també disponible en format SUV. Així doncs, el Toyota Corolla Cross és la resposta a la creixent demanda de SUV híbrids, un segment que la marca japonesa semblava tenir ben cobert amb els C-HR i Rav4, a banda de la versió totcamí del Yaris, anomenada Yaris Cross.
El nou Corolla Cross aprofitarà la mecànica i plataforma del Corolla, amb una potència total de 199 CV i la possibilitat de disposar de versions amb tracció davantera o integral. Rebrà l’etiqueta Eco de la DGT gràcies a la seva mecànica híbrida. Tot i fer servir el mateix motor que el Corolla convencional o el familiar, la seva potència serà més gran que la d’aquest model, que és de 184 CV, però inferior als 224 CV que ofereix el Rav4.
Aquesta versió totcamí del Corolla farà 4,46 metres de llarg, 1,82 d’ample i 1,62 d’alt, amb una batalla o distància entre eixos de 2,64 metres i un maleter de 487 litres de capacitat. Aquestes mides fan que quedi exactament en un punt equidistant entre el Rav4 (a vegades considerat massa gran pel públic europeu) i el CH-R, un punt massa petit per al segment C-SUV, on el Corolla Cross s’haurà de guanyar les garrofes contra els nous Nissan Qashqai o Hyundai Tucson, entre d'altres.
Pel que fa a la càrrega tecnològica del Corolla Cross, Toyota farà servir una pantalla tàctil central de 10,5 polzades compatible amb Android Auto i Apple CarPlay, amb diverses aplicacions i funcionalitats, com la temperatura o la ubicació, que es podran gestionar telemàticament mitjançant el telèfon mòbil, i un quadre d’instruments digital de 12,3 polzades. El nou Corolla Cross també disposarà d’un complet sistema d’ajudes a la conducció que inclou un programador actiu de velocitat, sistema de guiatge pel carril, detector d’angles morts, càmera posterior i aparcament assistit.
Per acabar, i seguint la lògica de Toyota, el Corolla Cross tindrà una forquilla de preus –encara per confirmar– que el situaran per sobre dels CH-R i Yaris Cross (al voltant dels 25.000 euros per a les versions d’accés) però per sota del RAV4 d’accés (35.500 euros).