Camioneta elèctrica

Toyota actualitza la Hilux amb versions elèctriques i de pila d’hidrogen

La marca japonesa presenta la nova generació de la seva popular camioneta, ara amb més opcions tecnològiques i mecàniques que mai

Fins no fa gaire, era del tot impensable que una camioneta o pick up no fes servir un motor de combustió tradicional. I és que aquests vehicles destinats a entorns rurals i tasques laborals sempre han fet servir motors dièsel en el cas d’Europa o potents motors de gasolina en el cas dels Estats Units, on són la tipologia de vehicle més popular del mercat. Però Toyota ha sorprès tothom anunciant noves mecàniques totalment elèctriques i amb pila de combustible d’hidrogen per a la nova generació de la Hilux, que arribarà al mercat durant la primera meitat del 2026.

Cargando
No hay anuncios

La nova Hilux destaca per mantenir l’essència del disseny de la camioneta actual però amb uns grups òptics més estilitzats i moderns que contrasten amb una nova calandra més gran, que emfatitza el magnetisme i la sensació de poder del vehicle. La gran novetat d’aquest nou model és que prescindeix de la cabina simple i ho apostarà tot a la doble cabina (amb quatre portes i segona filera de seients), ja que aquesta és, de llarg, l’opció favorita dels clients.

Potser és a l’interior on més es percep el canvi generacional de la camioneta de Toyota, amb un nou quadre de comandaments totalment digital i una gran pantalla central tàctil de 12,3 polzades, i un disseny ergonòmic i racional. El selector dels diversos modes de conducció per adaptar la conducció a l’estat del ferm és ara just al davant de la palanca de canvis.

Cargando
No hay anuncios

Una gamma mecànica complerta

Toyota sap que la seva camioneta és un cotxe global i, per això, compta amb diverses motoritzacions i possibilitats de configuració adaptables als grans mercats internacionals. Per exemple, la nova Hilux disposarà d’un motor dièsel 2.8 encara més gran i potent que l’actual orientat als mercats asiàtics i de l’Orient Mitjà, o un motor gasolina 2.7 pensat per al mercat emergent sud-americà i del Pacífic. 

Cargando
No hay anuncios

A aquestes opcions, caldrà sumar-hi una variant semihíbrida o Mild Hybrid pensada específicament per al mercat europeu, i una variant totalment elèctrica amb una bateria de 59,2 kWh de capacitat i dos motors elèctrics, que no presenta una gran autonomia d’ús, ja que es conforma amb poc més de 240 quilòmetres homologats en cicle WTLP. La versió elèctrica, però, mantindrà les aptituds off-road i disposarà de selector de modes de conducció, tracció integral i fins i tot un sistema de tracció avançat que equival a les funcions que pot fer una reductora.

Cargando
No hay anuncios

Però la cirereta del pastís d’aquesta nova camioneta serà la versió alimentada per una pila de combustible d'hidrogen que Toyota ha anunciat per a l’any 2028. La japonesa és una de les marques que més han avançat en aquesta tecnologia durant els darrers anys, i ja fa temps que comercialitza el Mirai, una berlina elèctrica impulsada per pila de combustible d’hidrogen.