Cotxe elèctric
Motor  /  Novetats 30/03/2017

Què és Thunder Power, la companyia que vol fabricar cotxes elèctrics a Catalunya?

Analitzem la naturalesa de la companyia xinesa que vol esdevenir un contrapès de la totpoderosa Tesla al continent asiàtic

Ferran Vital
3 min
Què és Thunder Power, la companyia que vol fabricar cotxes elèctrics a Catalunya?

Thunder Power és una companyia relativament exòtica per a la majoria de ciutadans del nostre país, i el seu anunci de voler fabricar un cotxe elèctric a Catalunya amb una inversió inicial de 80 milions d’euros ha agafat a contrapeu bastanta gent.

Què és Thunder Power?

Thunder Power és una companyia de capital xinès (amb suport estatal) i establerta a Hong Kong, fundada el 1987 (tot i que aleshores s’anomenava Motomax) i presidida per Wellen Sham, amb l’objectiu d’apostar de forma decidida pels cotxes elèctrics de luxe. En aquest poc temps Thunder Power ja ha obert una primera seu a Milà, on ha generat sinergies amb empreses fabricants de components o dissenys d’automòbil tan importants com Dallara, CSI, Zagato, Ferrari o Giugiaro.

Vista posterior de la berlina elèctrica xinesa

Actualment els xinesos estan construint la seva primera planta a Ganzhou, que comptarà amb una extensió de més de 10.000 metres quadrats i preveu tenir operatiu un segon centre de producció a Europa (a Catalunya) el 2019. D’entrada Thunder Power obrirà un centre de R+D a Catalunya, sense que això impliqui el tancament del centre que ja té obert a Milà.

Té un estil típicament italià

Què vol fabricar?

En aquest segment el referent i gran rival a batre és Tesla. No hi ha cap companyia que de moment sembli fer perillar, almenys a curt termini, l’hegemonia dels californians.

Interiors

Thunder Power ha presentat aquest dijous mateix el seu prototip elèctric -que no difereix gens del que va presentar al Saló de Frankfurt el 2015-, dissenyat al centre que la companyia té a Milà de la mà de Zagato. Aquest primer model (que promet una autonomia de 650 quilòmetres i una acceleració de 0 a 100 en menys de 5 segons) disposarà d’una potència de 280 cavalls, tot i que hi haurà una versió superior de fins a 580 cavalls, amb una velocitat màxima autolimitada de 240 km/h i unes bateries de 125 kWh, amb un temps de recàrrega inferior a les 6 hores en un punt domèstic.

A més, aquest primer model de Thunder Power promet emocions fortes, ja que el sistema de suspensions i el bastidor han estat desenvolupats de la mà de Dallara, i té un xassís de fibra de carboni, alumini lleuger i magnesi dissenyat a Alemanya.

Plataforma i esquema

A més, aquest primer model disposarà d’un sistema de tracció posterior (propulsió). Estèticament serà una berlina de 4 portes amb una línia i una elegància típicament italianes, amb formes arrodonides i grups òptics estilitzats, molt de l’escola de Zagato.

Es fabricarà definitivament a Catalunya?

El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i el president de la companyia, el xinès Wellen Sham, han signat un acord per facilitar el desembarcament de Thunder Power a territori català, amb vista a obrir un centre de producció a Catalunya amb una inversió total d’uns 200 milions d’euros i que generaria un miler de llocs de treball. Ara bé, aquest acord no implica de forma necessària que Thunder Power s’instal·li a Catalunya, ja que aquesta segona fase dependrà de la resposta del mercat al nou producte xinès.

stats