Tesla
Motor Novetats 01/03/2019

Tesla vol tancar els concessionaris i vendre cotxes només per internet

La marca californiana ha explicat els seus plans de futur durant la presentació de la versió més econòmica del Model 3

Ara Motor
2 min
Tesla vol tancar els concessionaris tradicionals i vendre només per Internet

Tres anys després del que havia promès, l'empresari sud-africà Elon Musk ha presentat finalment la versió d'accés i econòmica del Model 3, de moment només disponible per al mercat nord-americà, i que tindrà un preu de 35.000 dòlars.

Aquesta versió econòmica (o si més no d'accés) del Model 3 té una autonomia d'uns 350 quilòmetres, una velocitat punta superior als 220 km/h i accelera de 0 a 100 en 5,6 segons. Encara no sabem quan arribarà aquesta versió al mercat espanyol, on de moment els Model 3 a la venda tenen un preu que oscil·la entre els 56.000 i els 66.900 euros. Això sí, amb més potència i autonomia.

Ara bé, aquesta versió d'accés no inclou el sistema de conducció autònoma Autopilot, que ja ha arribat al nivell 4 sobre 5 en l'escala de conducció autònoma i que es pot actualitzar automàticament i a distància (sense haver de passar pel taller) gràcies a la connexió en xarxa del vehicle.

Adeu als concessionaris de tota la vida

La idea de Musk per seguir reduint el preu dels seus cotxes és acabar amb els concessionaris i botigues de cotxes convencionals tal com els coneixem ara. Elon Musk vol que els concessionaris es converteixin en punts d'informació per als clients, i que el total de les vendes es faci per internet, per estalviar costos afegits en el procés de compravenda entre empresa i comprador.

Segons ha transcendit des de l'entorn de Tesla, ha estat Elon Musk mateix qui ha informat d'aquesta novetat els seus treballadors mitjançant una nota interna que assegura que el 78% de les vendes dels Model 3 s'han fet a la xarxa, i que el 82% dels clients de Tesla no necessiten ni tan sols provar el cotxe per comprar-lo, una realitat que confirma el canvi de paradigma dels compradors de Tesla.

La companyia californiana creu que eliminant els concessionaris i punts de venda de cotxe tradicionals podrà oferir cotxes fins a un 6% més barats i facilitarà el procés de compra als seus clients, que segons afirma Tesla en un comunicat "podran comprar el cotxe pel mòbil i en poc més d'un minut".

stats