Motor Cotxes elèctrics

Tesla renova el Model 3, que ara anuncia una autonomia de fins a 678 quilòmetres

El compacte nord-americà es renova completament però manté el preu per sota dels 40.000 euros

Tesla Model 3 2024
3 min

El Tesla Model 3 s'ha convertit en pocs anys (va arribar al mercat el 2017) en un veritable supervendes. La companyia d'Elon Musk, que ha anunciat recentment que ha assolit els cinc milions de vehicles produïts, ha renovat completament el seu compacte estrella per continuar posant les coses complicades als cada cop més rivals que va sumant pel camí. I malgrat que a simple vista pugui semblar una lleugera actualització estètica més que no pas una renovació total, el cert és que el model original poc té a veure amb aquest nou Model 3.

L'aspecte més cridaner és el del disseny. Les línies mestres del compacte nord-americà es mantenen invariables, però ara les òptiques són més minimalistes, els pilots estan més estilitzats i elements com els para-xocs o les llandes estrenen nou aspecte. Tot plegat fa que el cotxe hagi crescut lleugerament en longitud (ara arriba als 4,72 metres) però no canvia ni l'amplada (1,85 metres) ni l'altura (1,45 metres).

Les òptiques són ara més estilitzades.
La nova forma dels pilots incrementa la capacitat del maleter.

Els canvis principals són a l'interior

Quan ens trobem pel carrer amb un Tesla Model 3 de nova generació potser no apreciarem grans diferències, però els ocupants sí que ho faran. D'entrada perquè el redisseny ha permès augmentar la capacitat del maleter de 561 a 594 litres, però també perquè ha servit per augmentar l'eficiència aerodinàmica. Aquest fet, juntament amb els nous vidres dobles laminats, faran que l'aïllament acústic millori notablement.

D'altra banda, a l'interior, i malgrat que el quadre de comandaments sigui gairebé idèntic al del model anterior, també ha canviat. Segons afirma la marca estatunidenca, els materials ara són de més qualitat (un dels punts més criticats dels Tesla), els seients són més còmodes i resistents i la il·luminació ambiental està formada per un llum led que recorre tot l'habitacle amb un disseny molt similar al del Seat León.

El lloc de conducció renuncia a palanques i gairebé a tots els botons físics

Els passatgers de les places posteriors disposen de seients amb calefacció i d'un complet sistema multimèdia amb pantalla de 8 polzades, sistema que també es replica al davant amb un monitor que no varia la mida respecte al model anterior, però que sí que en millora les funcions.

Tesla també ha optat per eliminar completament ja no la majoria dels botons físics (que també), sinó directament les palanques. Això vol dir que funcions com els eixugaparabrises o el canvi de marxes estan integrades a la pantalla. Sí, per poder posar marxa enrere, iniciar la marxa o posar punt mort caldrà manipular la pantalla, cosa que ja passa a models com el Model X. A més, els intermitents estan integrats en un únic botó situat al volant. Una solució minimalista... però aparentment poc pràctica.

Tesla anuncia que els materials ara són de millor qualitat i els seients més còmodes.
La pantalla per als passatgers de les places posteriors és de 8 polzades.

Més eficiència i, per tant, més autonomia

Tesla no ha anunciat grans canvis mecànics, però sí que assegura que el nou Model 3 equipa un nou conjunt de suspensions que serviran per millorar el comportament general del vehicle. Tot plegat, associat als mateixos motors i bateries del model actual. Malgrat que la marca no anuncia les dades exactes, la versió d'accés equipa un motor de gairebé 300 CV i una bateria d'uns 60 kWh, mentre que la més potent genera més de 400 CV provinents de dos motors alimentats per una bateria d'uns 80 kWh.

Pel que fa a les autonomies, el model base anuncia un total de 513 quilòmetres, xifra que augmenta fins als 629 en la versió gran autonomia de dos motors. Tot plegat mesurat segons els protocols WLTP i amb llandes de 19 polzades, ja que si s'equipen les de 18 la marca diu que la versió més potent arriba als 678 quilòmetres. Això sí, la potència de càrrega es manté invariable: 170 kW en corrent continu per al model d'accés i 250 kW en el superior. Pel que fa al corrent altern, el màxim suportat és d'11 kW.

Els retocs en el disseny fan que el Model 3 sigui més aerodinàmic

Els preus del Tesla Model 3 tampoc han canviat. Això vol dir que el Model 3 de tracció posterior i un únic motor té un preu de 39.990 euros sense descomptes, mentre que la versió gran autonomia és exactament 10.000 euros més cara: 49.990 euros.

stats