Tesla Model Y Juniper 2025: tots els detalls de l'actualització del supervendes americà
La marca d'Elon Musk renova el seu SUV d'accés, que arribarà al nostre mercat amb una autonomia d'uns 700 quilòmetres i un preu inferior als 40.000 euros
Tesla ha anunciat la renovació d'un dels seus models més venuts, el SUV elèctric Model Y. La notícia és força més rellevant del que podria semblar d'entrada, ja que estem parlant del que va ser el model més venut del món l'any 2023, amb 1,23 milions d'unitats matriculades. És per aquest motiu que val la pena repassar quines son les novetats i les millores que la marca americana ha incorporat al seu Model Y, denominat també com a Juniper en referència al nom intern del projecte de desenvolupament.
D'entrada, el que més crida l'atenció del Tesla Model Y 2025 és el seu disseny. La marca d'Elon Musk no ha volgut complicar-se en excés a l'hora de modificar l'estètica del seu supervendes, de manera que ha redissenyat lleugerament tant la part frontal com la posterior i ha introduït nous dissenys de llandes d'entre 19 i 20 polzades.
Vist per davant destaquen les òptiques LED molt fines i unides entre sí per un feix de llum, i que resulten molt similars a les que va estrenar la polèmica camioneta Cybertruck. Aquest mateix patró és el que segueix la part posterior, amb uns pilots que tenen unes formes molt similars a les de la versió anterior però amb una part central modificada que integra una tira LED il·luminada que els connecta. Per la seva banda la porta del maleter, molt més recta i llarga, també canvia i arriba fins a un para-xocs més prominent i esportiu.
Per dins, el mateix minimalisme extrem
L'interior del nou Tesla Model Y Juniper 2025 canvia respecte el del model anterior, però resulta gairebé idèntic al de la versió actual del Model 3. És a dir, sembla que també prescindirà dels intermitents en forma de palanques i passarà a integrar-los al volant, una solució molt curiosa i minimalista però en ocasions poc pràctica o intuïtiva.
En qualsevol cas l'aspecte general del quadre de comandaments és molt polit, amb una absència gairebé total de botons físics i una enorme pantalla central de 15,4 polzades que integra absolutament totes les funcions del vehicle, fins i tot les referents al canvi de marxes. I com no podia ser d'una altra manera, el nou Tesla Model Y integra totes les funcions de connectivitat i infoentreteniment que caracteritzen la marca americana. Menció especial mereix el fet que Tesla ha instal·lat un altre monitor de 8 polzades a les places posteriors.
Autonomies properes als 700 quilòmetres
Cal tenir present que aquest nou Tesla Model Y ha estat presentat inicialment al mercat xinès, de manera que algunes de les especificacions del model que arribarà a Europa a mitjan 2025 podrien ser lleugerament diferents. En qualsevol cas, tot sembla indicar que a nivell mecànic la gamma s'estructurarà al voltant de dos opcions de motor (una de tracció posterior amb un propulsor i una altra de tracció total amb dos motors) i dues capacitats de bateria.
La bateria d'accés, de 62,5 kWh, oferirà una autonomia de 593 quilòmetres amb llandes de 19 polzades i de 559 amb llandes de 20 polzades, mentre que la superior de 78,4 kWh augmentarà aquestes xifres a 719 i 662 quilòmetres, respectivament. En qualsevol cas cal tenir present que aquestes dades s'han obtingut mitjançant el cicle d'homologació CLTC xinès, de manera que probablement l'europeu WLTP les redueixi sensiblement. Sigui com sigui, és de preveure que l'autonomia màxima del nou Tesla Model Y Juniper 2025 sigui d'uns 700 quilòmetres.
Amb potències de càrrega d'entre 180 i 250 kW i una acceleració de 0 a 100 km/h en tan sols 4,3 segons per a la versió més potent, el nou Tesla Model Y aspira a tornar a liderar el rànquing de cotxes més venuts aquest any 2025. Això sí, cal tenir present que el més probable és que el seu preu augmenti prop d'un 6% respecte el del model actual, apropant-se als 40.000 euros però probablement situant-se lleugerament per sota.