Indústria
Novetats27/10/2023

Tesla anuncia que ha venut el seu cotxe 1 milió a Europa

La marca de Califòrnia va arribar al Vell Continent l'any 2009 i ha aconseguit una fita molt rellevant si tenim en compte que només ven cotxes elèctrics

L'any 2009 Tesla arribava al mercat europeu amb un extravagant model elèctric, esportiu i descapotable. S'anomenava Tesla Roadster, tenia un preu de més de 100.000 euros i evidentment no es va vendre en grans quantitats. Però fixava la data d'arribada al Vell Continent d'un fabricant que ja des d'aquell moment tenia grans pretensions en el mercat dels vehicles elèctrics. Un mercat que, per cert, en aquell moment era residual i al qual gairebé ningú feia cas, més enllà de Nissan amb un Leaf que arribaria pocs mesos després.

Cargando
No hay anuncios

Quatre anys després, el 2013, seria el torn d'un cotxe que continuava apuntant a un segment prèmium i de luxe, però que tenia un plantejament molt més racional: el Model S. Aquesta berlina de cinc metres de longitud que vam poder provar a l'Ara Motor ja deixava clar fa més d'una dècada que l'aposta de Tesla anava de debò, i que no es limitaria a vendre un vehicle esportiu extravagant. Tres anys després seria el torn del Tesla Model X, el primer SUV del fabricant de Califòrnia. I, malgrat tot, la veritable expansió pel que fa a vendes encara havia d'arribar.

Cargando
No hay anuncios

Els Model 3 i Model Y, responsables de l'èxit

Més enllà del Tesla Roadster, tant el Model S com el Model X són vehicles de grans dimensions i que tenen preus molt elevats. Això no ha suposat cap impediment per obtenir xifres de vendes destacables, però sempre reduïdes a la petita part de la societat que pot adquirir vehicles elèctrics de més de 80.000 o 90.000 euros. Però amb l'arribada dels Tesla Model 3 l'any 2019 i del Model Y l'any 2021 la cosa va canviar notablement.

Cargando
No hay anuncios

El primer d'aquests dos models és un vehicle compacte, de manera que apunta a un segment molt més popular a Europa. No és un vehicle petit (té una longitud de gairebé 4,7 metres), però sens dubte el fet de tenir un preu que ronda els 40.000 euros (o fins i tot per sota) li ha permès posicionar-se en diverses ocasions com el cotxe elèctric més venut en diversos mercats del Vell Continent.

El Model Y, per la seva banda, és l'equivalent en SUV del Model 3, de manera que, malgrat que el seu preu sigui més elevat (d'uns 50.000 euros), també està aconseguint xifres de vendes molt exitoses. Per posar-hi algunes dades, el 2022 a Europa es van vendre 91.684 unitats del Model 3 i 138.128 unitats del Model Y.

Cargando
No hay anuncios

Més de 50 milions de tones de CO₂ estalviades

Aquest èxit de vendes han permès a la marca americana aconseguir una xifra realment destacable per tractar-se d'un fabricant que únicament ven cotxes elèctrics: entregar la seva unitat número 1.000.000 a Europa. I segons afirma la mateixa Tesla, tots aquests vehicles elèctrics "estalviaran prop de 50 milions de tones de diòxid de carboni, cosa que, per cotxe, equival a les emissions que generen 50 vols d'anada i tornada entre Barcelona i Los Angeles d'una persona".

Cargando
No hay anuncios

L'èxit de Tesla sembla no tenir aturador, i la recent renovació del Model 3 hauria de permetre al fabricant de Califòrnia superar aquestes dades i fer camí cap als dos milions de cotxes venuts a Europa. El que resulta evident és que bona part del seu èxit rau en el compromís que ha adquirit la marca de facilitar la càrrega als seus clients mitjançant els famosos supercarregadors, que a Europa ja són més de 1.000 sobre un total de 13.000 punts de càrrega individuals.