Novetats cotxes

Tavascan, el primer SUV elèctric de Cupra, costarà 52.010 euros (i es fabrica a la Xina)

Cupra anuncia el preu de les versions d’accés del seu primer SUV elèctric, un model que vol posicionar la marca catalana com un fabricant de cotxes esportius aspiracionals a escala mundial

3 min
Tavascan, el primer SUV elèctric de Cupra costarà 52.010 euros (i es fabrica a la Xina)

El Cupra Tavascan és un model molt especial i únic per diversos motius. En primer lloc, és el primer SUV elèctric de la marca catalana, tot i que a Martorell en diuen cupè esportiu o CUV. En segon lloc, el Tavascan és el primer cotxe de Cupra que es fabricarà íntegrament a la Xina, concretament a la planta d’Anhui, situada entre Xangai i Wuhan. I, finalment, és el primer cotxe realment car que posiciona Cupra com a marca aspiracional. I és que el nou Tavascan tindrà un preu base de 52.010 euros, una tarifa que el posiciona per sobre dels ID.5 de Volkswagen i és 7.000 euros més car que el Tesla Model Y de potència i autonomia equivalents.

Ja fa força anys que coneixem el Tavascan, perquè la versió de producció, que ja es fabrica a la Xina, és pràcticament igual que el prototip que Cupra va presentar l’any 2019 al Saló de Frankfurt. El Tavascan és un SUV cupè (o CUV, si ho preferiu) musculat, de línies marcades i agressives, que manté el llenguatge estètic dels nous Formentor, León i Born, amb detalls esportius com ara els fars led de tres triangles de díodes, llandes generoses de 21 polzades i un imponent difusor posterior. Els seus 4,64 metres de llarg i 1,60 d’alt aporten força i presència a aquest vehicle pretesament impressionant.

El nou Tavascan es fabrica íntegrament a la Xina

Mecànicament, Cupra farà servir dues versions anomenades Endurance i VZ, amb potències de 286 CV i 340 CV, respectivament, sempre associades a una bateria de 77 kWh que promet una autonomia superior als 520 quilòmetres. L’altra gran diferència entre les dues versions, més enllà de la potència, est+a en el fet que la versió bàsica o d’accés anomenada Endurance només fa servir un motor elèctric situat sobre l’eix posterior, mentre que la versió més esportiva o prestacional en col·loca un segon, més modest, sobre l’eix davanter, per esdevenir un vehicle de tracció integral.

Pel que fa a l’interior, aquesta versió de producció és fidel a l’estil de disseny dels darrers models de la marca del Baix Llobregat, amb un quadre d’instruments digital, un sistema d’infoentreteniment i una interface molt similar a la de la resta de models de la marca (que es gestiona des d’una gran pantalla tàctil central de 15 polzades) i un gran maleter posterior amb 540 litres de capacitat.

L'interior fa servir materials d'elevada qualitat

Més enllà de la mecànica i l'aspecte, aquest Cupra Tavascan és un model pràcticament igual que els Skoda Enyaq i Volkswagen ID.5, també fabricats a la Xina i que es basteixen sobre la mateixa plataforma MEB del grup. La diferència amb aquests models és, segons la marca, el seu tacte de conducció i comportament més esportiu, que sembla garantit gràcies al control de xassís adaptatiu DCC i a una direcció progressiva posada a punt pels enginyers de la marca a Martorell.

Un preu elevat

Cupra demana 52.010 euros per al model d’accés Endurance de 286 CV i 560 quilòmetres d’autonomia, 3.000 euros per sobre dels Volkswagen ID.5 i 7.000 per sobre del seu gran rival i referent del segment, el Tesla Model Y amb potència i autonomia similars, però amb un sistema de càrrega més potent que no pas el d’aquest Tavascan, que es conforma amb una potència de càrrega de 135 kW en corrent CC i de només 11 kW en un punt de càrrega domèstic o AC.

Està disponible amb 286 i 340 CV de potència

De fet, pel preu del Tavascan d’accés s’acosta molt al del Tesla Model Y de tracció integral i gran autonomia de 514 CV i bateria de 75 kWh de capacitat. Queda clar, doncs, que l’aposta del grup Volkswagen és posicionar Cupra com una marca aspiracional i esportiva amb un component emocional que la diferencia d’Audi, en el que seria -si se’m permet i s’entén el concepte- una mena de Porsche en miniatura més que no pas un Seat de categoria. L’objectiu de la marca és vendre unes 70.000 unitats anuals d’aquest SUV elèctric a tot el món, amb la Xina com a mercat emergent on Cupra espera poder capitalitzar al voltant del 50% de la demanda.

stats