Cotxes elèctrics
Novetats24/03/2023

SsangYong presenta el seu primer model elèctric, el Korando e-Motion

La marca coreana s'estrena al món de la mobilitat de zero emissions amb un model que ofereix una autonomia de 339 quilòmetres

Ara fa uns anys vam anunciar que SsangYong estava treballant en oferir un model elèctric basat en la plataforma del Korando a un preu competitiu, i això és precisament el que acaba de presentar la marca coreana. Sota el nom de Korando e-Motion, SsangYong s'inicia en la mobilitat elèctrica amb un model que reuneix tots els ingredients per triomfar... com a mínim als països on els elèctrics es venen bé: SUV, ben equipat i força econòmic.

En línies generals només els ulls més experts seran capaços de diferenciar aquesta versió elèctrica del Korando de combustió que vam poder provar ara fa un temps, ja que el fabricant de Seül ha volgut mantenir l'estètica general del que és un dels seus models més exitosos. Però malgrat tot, les diferències existeixen i no només les trobem sota el capó.

Cargando
No hay anuncios

Sí, sens dubte és un Korando

Fins no fa gaire moltes marques diferenciaven els seus models elèctrics dels de combustió mitjançant dissenys estridents i que cridaven molt l'atenció, però recentment no són pocs els fabricants que desenvolupen cotxes elèctrics que s'assemblen molt als seus homòlegs amb motor tèrmic. El cas del SsangYong Korando e-Motion és un d'aquests darrers, ja que tan sols una sèrie de detalls el delaten com la versió de zero emissions del SUV coreà.

Cargando
No hay anuncios

A la part frontal la graella de l'e-Motion està completament carenada per afavorir l’aerodinàmica, mentre que el disseny del para-xocs és més arrodonit. A més, les òptiques estrenen un nou disseny interior i unes motllures en color blau elèctric. A la vista lateral el que més destaca és el disseny de les llandes de 17 polzades, que de la mateixa manera que la graella estan carenades per reduir la resistència de l'aire.

Cargando
No hay anuncios

Parlant de blau elèctric, aquest color també és el protagonista dels retrovisors i de la zona inferior del para-xocs posterior, convertint-se així en el color corporatiu de la versió 100% elèctrica del Korando. Finalment, a la part posterior els pilots repliquen l'estructura de les optiques davanteres i estrenen un nou disseny interior.

I per dins.... sí, també és un Korando

Si per fora ha quedat clar que la marca no ha volgut diferenciar en excés la versió elèctrica del Korando de la de combustió, per dins encara resulta més evident. SsangYong sap que si una cosa funciona el millor és no tocar-la, de manera que l'interior de la versió e-Motion és gairebé idèntica a la resta... excepte per alguns petits detalls.

Cargando
No hay anuncios

Quins detalls? Doncs bàsicament diversos elements en color blau situats al volant, a les sortides d’aire o a l’entapissat i a les funcions específiques referides a la conducció elèctrica que incorporen tant la pantalla central de 9 polzades (situada a la consola central) com la de la instrumentació de 12,3 polzades.

Cargando
No hay anuncios

Més enllà d'això, el que hi trobem al SsangYong Korando e-Motion és una habitabilitat fantàstica (el seu maleter és el millor del segment, amb una capacitat de 551 litres) i un equipament completíssim que inclou elements com la connectivitat amb el telèfon mitjançant Apple CarPlay i Android Auto, els sensors d’aparcament, el sistema d’accés i arrencada sense clau, el carregador sense fils i una gran quantitat d'assistents a la conducció.

339 quilòmetres d'autonomia

Sota el capó del SsangYong Korando e-Motion hi trobem la principal diferència respecte el model de combustió. I és que aquest SUV coreà, que equipa un motor 100% elèctric, desenvolupa una potència de 190 CV i un parell màxim de 360 Nm. Per la seva banda, la bateria està fabricada per LG i té una capacitat de 61,5 kWh.

Cargando
No hay anuncios

Aquest conjunt permet al Korando homologar una autonomia de 339 quilòmetres en cicle combinat (474 en cicle urbà) i recarregar la bateria en unes 8 hores si fem servir un endoll de 6,6 kW i en 20 minuts aproximadament (del 20 al 80%) si fem servir una estació de càrrega ràpida de 100 kW.

Cargando
No hay anuncios

A falta de poder provar-lo per saber si les dades homologades s'ajusten a la realitat, de moment la marca ha anunciat un consum homologt de 16,8 kWh/100 km. El que sí sabem segur és el seu preu, que un cop aplicada la campanya comercial, el finançament i el Pla Moves III és de 27.900 euros.