SsangYong presenta el Musso Sports, un pick-up coreà a la conquesta d'Europa
Aquest nou model arriba amb un motor dièsel de 202 CV, tracció total connectable i reductora com a principals atributs
SsangYong torna al segment dels pick-ups. Després d'una absència de gairebé una dècada (el darrer model d'aquest segment de la marca coreana va ser l'Actyon Sports, que va estar a la venda fins l'any 2014) el fabricant de Seül ha presentat la versió europea del Musso Sports, un model que arriba al Vell Continent amb l'objectiu de convertir-se en un referent del segment i de resultar útil tant per als qui necessiten un vehicle de treball com per als qui volen un totterreny de debò.
La carta de presentació del Musso Sports és realment atractiva: sota el seu disseny robust i imponent s'amaga un interior gairebé idèntic al del Rexton i una mecànica dièsel de 2.2 litres que li permet oferir unes prestacions realment bones tant en conducció 4x4 com a l'hora de viatjar. I és que, per més que pugui semblar que els pick-ups pertanyen a un segment molt concret i reduït, el cert és que ens han demostrat en més d'una ocasió que poden ser bons cotxes per a realitzar llargues distàncies.
Estèticament imponent
El primer que sobta del nou SsangYong Musso Sports és que és un cotxe enorme. Però enorme de debò, ja que la seva longitud és de 5,40 metres, l'amplada d'1,95 i l'altura d'1,88. Així doncs, queda clar que no és un cotxe apte per a circular amb comoditat per la ciutat. Però tampoc ho pretén, ja que el seu hàbitat natural és la muntanya i tots aquells indrets on calgui treballar en condicions extremes.
Però aquest plantejament no ha impedit als dissenyadors de la marca coreana poder plantejar un vehicle estèticament atractiu i que resulta imponent, especialment a la seva part frontal. Aquí destaca principalment la graella, que pot ser de color gris o negre en funció de l'acabat i que ocupa gairebé tota la zona davantera. Als seus laterals hi trobem unes òptiques que, curiosament, no disposen de tecnologia LED i només poden ser HID en la versió Limited, la més equipada.
Menció especial mereix la caixa d'aquest pick-up, la més gran del mercat amb unes mides d'1,61 metres de longitud, 1,57 d’amplada i 57 cm d’altura. No només pot equipar una gran quantitat d'accessoris que fins i tot permeten tancar-la completament, sinó que es combina amb una suspensió posterior de ballestes (en les versions Pro i Premium) que li permet oferir una capacitat de càrrega de 1.085 quilos en el cas de la versió manual i de 1.075 en cas d'escollir el canvi automàtic. Això sí, si volem prioritzar el confort SsangYong també ofereix, en el cas de la versió Limited, una suspensió posterior multibraç que redueix la capacitat de càrrega fins als 870 quilos però n'augmenta la comoditat.
Motor dièsel ben servit de potència i parell
SsangYong no s'ho ha pensat dues vegades a l'hora d'escollir el propulsor que dona vida al seu nou model. Res d'hibridacions o experiments, la marca coreana ha considerat que per afrontar les necessitats de la muntanya i la conducció extrema el millor és un motor dièsel ben potent. És per això que ha escollit el seu propulsor e-XDi220, de 2.2 litres i 202 CV de potència que genera un parell de 400 Nm si va lligat a la caixa de canvis manual i de 441 Nm en cas d'equipar el canvi automàtic.
Es tracta del motor ideal per a remolcar objectes pesants sense problemes (de fins a 3.000 quilos) o per poder moure's amb facilitat pels entorns més complicats. A més, va lligat a un sistema de tracció total connectable amb reductora que permet escollir entre el mode 2H de tracció posterior, el 4H de tracció 4x4 i el 4L que fa la funció de reductora.
I malgrat la seva enorme longitud, les cotes 4x4 són prou bones: angle d’atac de 19,5º, angle ventral de 20º i angle de sortida de 20,5º, amb una altura lliure al terra de 22 centímetres. La recepta és gairebé perfecta, ja que aquestes bones xifres es combinen amb un habitacle còmode i ben acabat, amb materials de gran qualitat i un equipament de sèrie que inclou elements com la connexió Bluetooth, el control de creuer, la frenada d'emergència o el control de descensos.
Però sens dubte, el millor d'aquest nou SsangYong Musso Sports és el seu preu, ja que està disponible des de tan sols 26.500 euros. Això sí, aquest preu té aplicats els descomptes promocionals de la marca i, a més, a la xifra final cal afegir-hi els impostos pertinents. Però en qualsevol cas, que un vehicle d'aquestes característiques tingui un preu proper als 30.000 euros és, tal i com està actualment el món del motor, un aspecte força destacable.