SUV
Motor 02/12/2021

Skoda actualitza el Karoq

La marca txeca presenta el 'restyling' del seu totcamí més venut, ara més atractiu i tecnològic

3 min
Skoda Karoq

Tot i que només porta quatre anys al mercat, l’Skoda Karoq ja s’ha convertit en un dels puntals de la marca txeca, fins al punt d'esdevenir el segon model més venut de Skoda, només superat per l’etern Octavia. Aquest SUV comparteix plataforma, elements mecànics i tecnològics i fins i tot línia de producció amb el Seat Ateca a les fàbriques de Kvasiny i Mlada Boleslav, a la República Txeca.

Amb més de mig milió d’unitats venudes en només quatre anys sembla coherent que Skoda hagi decidit no modificar gaire l’aspecte seriós i funcional del Karoq. Les principals novetats de disseny que estrena són una nova calandra més estilitzada que dialoga amb els nous grups òptics led, que formen un frontal que recorda els models més moderns de la marca, com el nou Enyaq. En la part posterior del cotxe els canvis són mínims i es limiten a una signatura òptica millorada i més estilitzada, un petit redisseny del para-xocs posterior i un difusor en contrast de color negre.

Detall de les llandes i l'aleró
Detall de les llandes i l'aleró

Skoda també ha anunciat l’arribada de noves llandes de 17 i de 19 polzades amb dissenys més aerodinàmics, i en aquest mateix sentit cal destacar un nou aleró posterior que millora l’eficiència aerodinàmica del cotxe al reduir la fricció amb l’aire i permetre consums de carburant més baixos.

Els dissenys dels interiors i la capacitat del maleter del Karoq tampoc suposen cap gran millora, però sí que incorpora una nova pantalla tàctil de vuit polzades de sèrie i una opcional de 10,25 polzades. El sistema d’infoentreteniment manté la presentació actual, però incorpora noves funcionalitats com ara la recepció de ràdios digitals DAB i connexió a la xarxa integrada per una targeta eSIM. El Karoq mantindrà un sistema d’ordres per veu que millora el seu funcionament i connexió sense fils amb el nostre telèfon mòbil, que inclou alguns comandaments o funcions remotes o telemàtiques, com ara la gestió de la climatització, l’obertura o tancament del cotxe o la seva ubicació en temps real.

Detall del quadre d'instruments digital

L’altra novetat d’aquest restyling del Karoq és un nou paquet d’equipament anomenat Eco i que incorpora seients i entapissats fabricats amb materials vegans i reciclats per minimitzar la seva petjada de carboni. També manté un gran arsenal tecnològic de seguretat com ara l’avisador Travel Assist –que comprova que toquem el volant cada 15 segons i que es pot aturar en un espai segur amb els llums d’emergència en cas de problema de salut del conductor–, nou airbags, un nou assistent de maniobres amb remolc i el tradicional paquet de seguretat amb funció de manteniment de carril, control de creuer o detecció d’angles morts, entre altres.

Una mecànica poc ecològica

Skoda ha anunciat que el seu Karoq manté un motor dièsel 2.0 TDI amb potències de 116 o 150 CV que es poden associar a canvi manual de sis velocitats o DSG de set relacions, i plataforma de tracció davantera excepte per la versió dièsel més equipada, amb canvi DSG i tracció integral de sèrie.

Pel que fa a les mecàniques gasolina, Skoda oferta un motor 1,0 TSI de tres cilindres de 110 CV associat a un canvi manual, un motor 1.5 TSI de quatre cilindres i 150 CV que es pot associar a un canvi manual o automàtic DSG i una versió superior amb el motor 2.0 TSI de 190 CV que només es podrà associar a canvi DSG i sistema de tracció integral de sèrie, i que rebrà l’equipament estètic i tecnològic Sportline, que emfatitza el seu costat més esportiu.

Skoda Karoq
Skoda Karoq

Skoda no disposa de versions electrificades en aquest model, ja que com li passa al Seat Ateca la plataforma MQB que fa servir no està del tot preparada per a una electrificació híbrida endollable o per a versions semihíbrides o mild hybrid com sí que ho estan els més moderns Octavia o León, per exemple.

El restyling de l’Octavia arribarà al nostre mercat durant la primavera del 2022, a un preu encara per confirmar però que s’hauria de moure en una forquilla que va dels 28.000 euros de les versions bàsiques amb motor 1.0 TSI i 110 CV fins als 43.000 euros per les versions més equipades amb motor dièsel 2.0 TDI, canvi DSG i tracció integral.

stats