Singer ACS, un ‘restomod’ per ressuscitar el mític Porsche 911 Safari
Els preparadors anglesos de Singer transformen un 911 tipus 953 de 1990 en una màquina de ral·li definitiva amb tracció integral i 450 CV
Singer Vehicle Design és un preparador britànic de Coventry especialitzat en els Porsche 911, i ha deixat tothom bocabadat amb la seva última creació, un restomod anomenat Singer ACS (acrònim de all-terrain competition study) que s’inspira en els 911 de tipus 953 i el mític 959 que va governar amb mà de ferro el Dakar durant els anys 80. El restomod és un fenomen nou que consisteix en actualitzar un cotxe clàssic mantenint-ne l’aparença original però incorporant-hi nous sistemes mecànics i tecnològics per millorar-ne el rendiment.
Aquesta és una unitat única, realitzada sota la demanda d’un propietari anònim i que ha costat una important suma de diners, que els preparadors anglesos diuen que és “confidencial” a petició del client. La decoració exterior d’aquest restomod també ha sigut escollida pel propietari, que té la intenció de fer-lo servir per competir. A més, el mateix client ha encarregat una segona unitat de color vermell amb la mateixa mecànica però enfocada a un ús intensiu sobre l’asfalt.
En el cas del Singer ACS -és a dir, el 911 Safari de nou format- els preparadors de Singer han aprofitat la base d’un model dels anys 70 i l’han modificat amb noves suspensions, que aporten més altura a la carrosseria, una nova cua d’escapament, neumàtics de contacte, para-xocs i aleró inspirats en els models del Dakar dels anys 80 i nous fars davanters i posteriors amb tecnologia led. A més, la carrosseria és de fibra de carboni i els baixos han sigut reforçats amb una placa d’alumini de mig centímetre de gruix amb l’objectiu que el cotxe sigui com més lleuger millor.
L’habitacle d'aquest model esportiu exclusiu compta amb una estructura específica per suportar impactes i possibles voltes de campana, seients esportius i una palanca de fre de mà hidràulica. Singer remarca que totes les especificacions dels interiors s’han fet respectant les normes i homologacions de la FIA per als cotxes de ral·li de competició.
Mecànicament, aquest model únic fa servir un motor bòxer de sis cilindres refrigerat per aigua que entrega 450 CV de potència associat a un esquema de tracció integral amb tres diferencials (davanter, central i posterior) i un canvi de marxes seqüencial de cinc relacions. A més, a Singer afirmen que aquest bloc motor encara podria desenvolupar més potència si el client ho desitja, però sembla que els 450 CV d’aquest restomod són suficients per al seu propietari.
Tot i que aquest Singer ACS (o 911 Safari modificat, si voleu) sigui una unitat única, els preparadors de Coventry asseguren que han arribat a un acord amb el propietari per fer-lo servir de referència per a futurs models modificats.