Novetats cotxes
Novetats12/12/2022

Rolls-Royce presenta l'Spectre, el seu primer model elèctric que arriba amb 520 quilòmetres d'autonomia

La marca britànica inicia amb aquest llançament la seva nova era elèctrica lliure d'emissions, però amb el mateix luxe de sempre

L'any 1900 el fundador de Rolls-Royce, Charles Rolls, va anticipar que el futur de l'automòbil seria elèctric. Ho va fer després d'haver comprat un vehicle elèctric anomenat "The Columbia Electric Carriage", i ja en aquell moment parlava d'aquella tecnologia com a una "alternativa neta i silenciosa al motor de combustió interna". Però a aquesta afirmació Rolls hi afegia que calia que "hi hagués prou infraestructura per donar-hi suport". Ara, més de 120 anys després, el seu somni s'ha fet realitat amb la presentació del Rolls-Royce Spectre, el primer model 100% elèctric de la marca britànica.

Però a diferència del que fan altres marques amb els seus models elèctrics, Rolls-Royce no té cap tipus d'intenció de diferenciar els seus vehicles de combustió dels que no emeten cap gram de CO2. Així, l'Spectre és un cotxe que des del primer cop d'ull es pot identificar com a un Rolls, tot i que amb un llenguatge de disseny actualitzat que anticipa com seran la resta de models que presentarà la marca en el futur.

Cargando
No hay anuncios

El seu aspecte cupè pot enganyar, però el cert és que estem davant d'un cotxe enorme. La seva longitud és de 5,45 metres, sis centímetres més que un BMW Sèrie 7 i gairebé 10 més que tota una Ford Ranger Raptor. Però malgrat tot, la silueta de tipus Fastback de l'Spectre el fa veure's més aviat com una actualització del Wraith que no pas com un model completament nou i 100% elèctric. On més canvis es poden apreciar respecte la resta de models de la marca és al frontal, que ara disposa d'una graella completament carenada i il·luminada (però que conserva la forma dels models de combustió) i d'unes òptiques dividides en dos nivells. El nivell superior correspon als llums diürns, mentre que l'inferior incorpora els llums LED.

Cargando
No hay anuncios

Rolls-Royce ha treballat especialment l'eficiència aerodinàmica del seu nou model fins a registrar un coeficient Cx de tan sols 0.25, quelcom força destacable tractant-se d'un model elèctric. Per aconseguir-ho han treballat en unes llandes carenades (de 23 polzades) i en una caiguda progressiva del pilar C que finalitza en la porta del maleter. Finalment, la part posterior és força més tradicional i incorpora uns pilots força petits en disposició vertical.

Cargando
No hay anuncios

Per dins tradició, sota el capó innovació

A simple vista l'habitacle del Rolls-Royce Spectre s'assembla al dels seus germans de combustió, de manera que novament queda demostrat que la marca no ha volgut diferenciar el seu primer elèctric com sí que han fet altres fabricants. Però això no vol dir que no s'hagin produit alguns canvis, sent un dels més destacables el fet que la instrumentació és ara 100% digital i està integrada a un panell connectat directament amb la pantalla central.

Cargando
No hay anuncios

La resta de l'interior és força tradicional, equipant el famós sostre Starlight de la marca (amb 4.796 punts de llum que simulen un cel estrellat), portes d'estil suïcida i la insígnia Spectre formada per 5.500 punts de llum a la zona del quadre de comandaments que correspon al copilot.

Cargando
No hay anuncios

La mecànica elèctrica del Rolls-Royce Spectre té una potència de 576 CV i una autonomia homologada segons el cicle WLTP de 520 quilòmetres, tot i que la marca no ha especificat encara la capacitat de la bateria ni altres dades complementàries perquè no ha conclòs la fase de desenvolupament del vehicle. Amb tot, el que sí sabem és que el seu parell motor és d'uns impressionants 900 Nm i que és capaç d'accelerar de 0 a 100 km/h en tan sols 4,5 segons, una dada realment destacable si tenim en compte que no estem davant d'un cotxe amb pretensions esportives i que el seu pes és de 2.975 quilos.

Encara no està confirmat quin serà el preu del Rolls-Royce Spectre, però és d'esperar una tarifa inicial d'entre 300.000 i 500.000 euros. I diem inicial perquè, com és habitual en aquesta marca, cada client podrà personalitzar tot el que vulgui fins a convertir la seva unitat en un cotxe únic en el món... com ja va passar amb el Rolls-Royce Boat Tail de 23 milions d'euros.