Prototips
Novetats25/04/2023

El ressorgiment de Lancia es fa oficial de la mà del prototip Pu+Ra HPE

La mítica marca italiana tornarà al mercat reconvertida en un fabricant de vehicles elèctrics de luxe

És oficial: torna Lancia. El mític fabricant italià, que va desaparèixer de la majoria de mercats i que porta molts anys intentant sobreviure venent un únic model molt veterà (l'Ypsilon), ha anunciat els seus plans de futur mitjançant la presentació d'un prototip realment innovador. Sota el nom de Pu+Ra HPE, aquest nou concept car de Lancia anticipa com serà el disseny dels models de la nova era elèctrica de la marca i s'inspira en clàssics com el Beta o l'Stratos.

A l'Ara Motor ja us vam avançar ara fa uns mesos quins eren els plans que tenia Luca Napolitano, CEO de Lancia, per fer ressuscitar la marca. I tal com vam dir, la idea inicial finalment s'ha confirmat: el primer model de la nova Lancia arribarà l'any vinent i s'inspirarà en el disseny del prototip Pu+Ra HPE. Serà un nou Ypsilon, de manera que caldrà esperar un parell d'anys més per poder veure l'arribada d'algun model de tipus SUV, i no serà fins a l'any 2028 que veurem ressorgir el mític Lancia Delta.

Cargando
No hay anuncios

Què és el Lancia Pu+Ra HPE?

Els prototips gairebé mai són models que puguin passar a producció immediatament, de manera que disposen de solucions que difícilment poden arribar al carrer sense modificacions. Però sí que serveixen per fer-se una idea de quin és el camí que té previst seguir un determinat fabricant, sigui a nivell estètic o tecnològic. D'entrada, el primer que cal explicar del Pu+Ra HPE és el seu nom: Pu i Ra provenen de les paraules pur i radical, mentre que HPE fa referència a high performance electric (alt rendiment elèctric).

Cargando
No hay anuncios

Més enllà del seu nom, el Lancia Pu+Ra HPE és un cupè en configuració de seients 2+2 que llueix una signatura lumínica davantera molt característica dividida en tres seccions i que reinterpreta la graella clàssica dels models dels anys 80. Per la seva banda, les llandes d'aliatge també estan dividides en tres radis i la part posterior disposa d'un sostre corbat, d'un aleró i d'uns pilots rodons que recorden els del mític model Stratos.

Cargando
No hay anuncios

Connectat i totalment elèctric

Si per fora el nou prototip de Lancia resulta espectacular, per dins encara ho és més. Aquí la marca de Torí ha apostat pel disseny i el minimalisme, com es pot veure en els seients grocs inspirats en els del Lancia Beta HPE del 1976 i que estan signats per Cassina, una prestigiosa marca italiana de mobles. A més, el revestiment de les portes està fabricat en un material format per fins a un 50% de pols de marbre i la part posterior està formada per un altre material innovador, anomenat Nubuck i elaborat per l'empresa Poltrona Frau.

Cargando
No hay anuncios

A nivell tecnològic, el Pu+Ra HPE és més similar a una nau espacial que no pas a un cotxe, ja que disposa d'un quadre de comandaments format per una enorme pantalla abatible i d'un volant que incorpora una pantalla a la part central. Aquest prototip estrena la nova interfície virtual S.A.L.A., que equiparà el nou Ypsilon i que aplega en un mateix sistema les funcions del sistema d'àudio, de la climatització i de la il·luminació interior per ajustar l'ambient de l'habitacle en funció de les necessitats o els gustos del conductor.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a la mecànica, i malgrat que és un prototip, Lancia ha anunciat que l'autonomia del Pu+Ra HPE és superior als 700 quilòmetres i que el temps de recàrrega supera per poc els 10 minuts. A més, el fabricant italià ha treballat especialment l'aerodinàmica i assegura que el consum d'aquest model és inferior als 10 kWh/100 km. Més enllà de les dades i de poder comprovar realment si el que promet la marca és real o no, el que sí que està confirmat és que aquest conjunt mecànic arribarà a l'Ypsilon que veurem l'any 2024 pels nostres carrers.