Renault Megane R.S. Ultime, el final de festa de Renault Sport
La divisió esportiva de la marca francesa presenta el darrer model de la seva història en una versió limitada a 1.976 unitats
I fins aquí hem arribat. Renault acaba de presentar el que serà el darrer model esportiu de la seva història, com a mínim sota les sigles de Renault Sport. Es tracta del Renault Megane R.S. Ultime, una edició limitada del seu compacte esportiu de la qual tan sols es fabricaran 1.976 unitats numerades (en honor a l'any de creació de la divisió esportiva de la marca francesa) i que estarà basada en la versió R.S. Trophy.
Pels volts dels anys 70 Renault va optar per crear la divisió Renault Sport, que seria l'encarregada de posar a punt els vehicles més esportius del fabricant francès. Al llarg d'aquests gairebé 50 anys ha llançat al mercat models llegendaris com el Renault 5 Turbo, el Renault Clio Williams, el Clio V6 o el Renault Megane R26.R, a més d'haver aconseguit nombrosos èxits esportius. Però ara, després d'una profunda reestructuració, l'encarregada de continuar aquesta tradició serà la marca de vehicles esportius Alpine.
Això sí, abans de cedir-li el testimoni a Alpine Renault ha volgut acomiadar-se per la porta gran. I el resultat és el que es pot veure a les imatges: un cotxe esportiu, radical i gens discret. De fet, a nivell estètic Renault ha optat per reprendre característic doble rombe de Renault Sport que es pot veure al capó, al sostre, al para-xocs posterior, a les portes i a les aletes. A més, a la porta dreta també s'inclou la data de creació de la divisió esportiva.
En comparació amb la resta de versions del compacte francès, la carrosseria del Megane R.S. Ultime presenta unes aletes davanteres eixamplades en 60 mm i unes posteriors que creixen en 45 mm. Altres detalls esportius específics d'aquest model són les òptiques davanteres R.S. Vision, la sortida d'escapament central, l'aleró posterior, nombrosos detalls pintats en color negre o un difusor que no és només decoratiu, sinó que compleix una funció aerodinàmica.
Esportivitat total i 300 CV sota el capó
L'interior del Renault Megane R.S. Ultime també deixa ben clar que estem davant d'una edició limitada. Inclou de sèrie uns seients esportius signats per Recaro que van entapissats en Alcantara negra i llueixen l'emblema R.S. brodat, a més de lluir una placa metàl·lica numerada a la part inferior de la consola central per remarcar encara més la seva exclusivitat. Cadascun dels R.S. Ultime aniran signats per Laurent Hurgon, pilot de proves i responsable de la posada a punt de totes les versions que s'han fabricat del Megane R.S.
La versió Ultime inclou un equipament molt complet format per elements com una pantalla de 9,3" amb navegador, un sistema de so signat per Bose, una instrumentació digital de 10" i un sistema de telemetria que permet visualitzar totes les dades del vehicle, entre d'altres. A més, el llistat d'opcionals només inclou el Head-Up Display, el sostre solar i una funda específica.
Sota el capó d'aquest model tan especial hi trobem el mateix propulsor que al Megane R.S. Trophy. És a dir, un motor de quatre cilindres turboalimentat que desenvolupa una potència de 300 CV i un parell motor de 420 Nm. Està associat a una caixa de canvis automàtica de doble embragatge EDC i a un diferencial mecànic Torsen que li permeten accelerar de 0 a 100 km/h en tan sols 5,7 segons.
A més, Renault ha optat per equipar el seu compacte esportiu amb uns pneumàtics semi-slick Bridgestone Potenza S007, amb llandes de 19 polzades, amb un sistema de frens signat per Brembo i amb una suspensió davantera independent. Tot plegat, juntament amb el xassís Cup i el sistema de direcció a les quatre rodes 4Control, completa un conjunt realment esportiu que, de ben segur, es revaloritzarà amb el pas del temps.