Renault presenta el Mégane E-Tech Plug-In, un nou híbrid endollable
La versió PHEV o híbrida endollable del Mégane arriba als 160 CV i a una autonomia totalment elèctrica de 65 quilòmetres
Renault ha presentat el restyling del seu compacte estrella, el Mégane, que arriba a l’equador de la seva vida comercial amb aquesta lleugera actualització estètica i tecnològica que afecta tota la gamma de producte i que inclou les versions berlina de cinc portes, familiar o Sport Tourer i les variants esportives RS i RS Trophy.
Estèticament el Mégane estrena uns nous fars led que milloren la seva signatura lumínica i incorpora nous gadgets tecnològics que milloren la connectivitat del vehicle gràcies a la versió més actualitzada del sistema d’infoentreteniment Renault Easy Link, que es gestiona mitjançant una nova pantalla tàctil de 10,2 polzades i una sèrie de noves ajudes a la conducció com el nou assistent de trànsit, que permet arribar a un sistema de conducció autònoma de nivell 2.
Un Mégane híbrid endollable
Però la gran novetat de Renault és l’arribada del flamant Mégane E-Tech Plug-In, la versió hibrida endollable o plug-in que marida un motor gasolina 1.6 turbo amb dos propulsors elèctrics i que ofereix una potència total combinada de 160 CV. El sistema híbrid gestiona la seva potència mitjançant una caixa de canvis automàtica sense embragatge que permet unes transicions entre marxes pràcticament imperceptibles.
El sistema híbrid del Mégane recull també l'herència de les tecnologies desenvolupades per l’equip Renault de Fórmula 1 per recuperar part de l’emergia cinètica del cotxe, obtenint així un important estalvi de consum de carburant i emissions de gasos contaminants.
Aquest Mégane E-Tech Plug-In utilitza una bateria de liti de 9,8 kWh de capacitat que li permet circular en mode totalment elèctric a una velocitat punta de fins a 135 km/h i obtenir una autonomia en mode zero emissions de fins a 65 quilòmetres en trajectes urbans o d’uns 50 quilòmetres en carreteres ràpides i autopistes.
Curiosament Renault ha presentat el nou Mégane E-Tech Plug-In assocat a la carrosseria familiar o Sport Tourer, per bé que la marca assegura que en un futur també hi haurà una versió híbrida endollable del Mégane amb carrosseria hatchback o de cinc portes.