Range Rover Sport, un SUV car i exclusiu però amb etiqueta ecològica
Land Rover presenta la tercera generació del Range Rover Sport, un vehicle espectacular i ara també amb etiquetes ecològiques i de zero emissions
El Range Rover Sport és la gran nau insígnia del luxe i la sofisticació del grup Jaguar Land Rover, un vehicle especial, diferent i molt elegant amb un preu estratosfèric, ja que les unitats més bàsiques i menys equipades tenen un preu base de 102.700 euros.
A primer cop d’ull és fàcil adonar-se que el nou Range Rover Sport és un vehicle dissenyat per agradar, amb unes línies molt sofisticades i una cintura elevada que li aporten potència visual i estil britànic, amb una carrosseria més aerodinàmica, nous grups òptics més estilitzats i esmolats, que li aporten una imatge més felina que mai. De fet, el Range Rover Sport beu molt del disseny dels Velar o Evoque, per bé que a una escala més gran i amb un estil més refinat. Ara bé, tal com es pot esperar en aquest tipus de cotxes, el Range Rover Sport no és cap gran revolució estilística, fent bo aquell mantra que aconsella no tocar gaire allò que ja funciona.
Els interiors del Range Rover Sport també són elegants, funcionals i amb molt d’estil, amb espai per a cinc ocupants (tot i fer gairebé cinc metres de llarg desapareix la tercera filera de seients), una pantalla central tàctil d’alta resolució de 13,1 polzades i un estil minimalista que es mou entre el funcionalisme i la practicitat més racional sense renunciar a materials de gran qualitat i una visió general més que bona.
El Range Rover Sport de tercera generació disposa de diverses opcions mecàniques que inclouen versions amb motors dièsel o gasolina i híbrids endollables, amb potències que oscil·len entre els 250 i els 525 CV de potència, sempre amb un esquema de tracció integral i un canvi automàtic ZF de doble embragatge i vuit relacions. Per si tot això fos poc, el nou Range Rover Sport incorpora també un sistema de suspensió neumàtica a totes les versions de la gamma que modifica la pressió dels neumàtics per oferir més o menys adherència, confort o capacitats fora de l’asfalt en funció de les nostres preferències i necessitats.
El Range Rover Sport més potent fa servir un motor de gasolina de V8 d’origen BMW amb 4,4 litres de cubicatge que desenvolupa 525 CV i que accelera de 0 a 100 en 4,5 segons. Les versions PHEV o híbrides endollables, per la seva banda, fan servir un motor de gasolina de sis cilindres en línia turbo que entrega 400 CV, maridat amb un d'elèctric de 141 CV i unes bateries de 38,2 kWh de capacitat. Aquestes versions híbrides endollables o PHEV anomenades P440e i P510e entreguen 440 i 510 CV, respectivament, i prometen una autonomia real en mode elèctric d’uns 88 quilòmetres.
Per acabar, el Range Rover Sport manté dues versions dièsel maridades amb un sistema semihíbrid o mild hybrid amb motor dièsel de sis cilindres i el petit generador elèctric de 48V. Aquestes versions anomenades D250 i D300 (amb 250 i 300 CV de potència, respectivament) prometen uns consums de carburant de 7,4 litres cada 100 km.
Contra tot pronòstic, les versions més econòmiques del Range Rover Sport són les híbrides endollables P440e, amb un preu de 102.700 euros, mentre que la versió P510e s’enfila fins als 145.000 euros. Encara no se sap el preu final del P530 amb motor V8 ni de la futura versió SVR, la més prestacional de la gamma, però tindrà un preu que s’acostarà més als 200.000 euros. Per acabar, l’any 2024 se n’estrenarà una versió elèctrica amb una potència i autonomia encara per confirmar.