Prodrive Hunter, el coet del desert
Els britànics de Prodrive porten a la producció en sèrie el seu totterreny de competició, un bòlid que ha fet grans actuacions al ral·li Dakar
Amb un preu d’un milió i mig d’euros abans d’impostos, el Prodrive Hunter deixa ben clar d’entrada que aquest no és un totterreny convencional. De fet, és una obra mestra del fabricant britànic Prodrive, un vehicle de 608 CV de potència del qual només es fabricaran 25 unitats que es començaran a entregar als seus afortunats propietaris abans de finals d’aquest mateix any. Prodive ja té una primera unitat de prova circulant pels deserts aràbics, a disposició dels futurs clients de la marca. El web britànic Autocar apunta que la primera unitat ja té propietari, i no és cap altre que Salman bin Hamad al-Khalifa, el príncep hereu de Bahrain.
El Prodrive Hunter és la versió legal i homologada per circular al carrer del BRX Hunter T1, el model de competició que porta competint al Dakar i en altres raids els últims mesos amb molt bons resultats esportius. Val la pena recordar que aquest és un cotxe evolucionat pel llegendari pilot francès Sebastien Loeb i dissenyat per Ian Callum, que va aportar un toc atemporal a la carrosseria funcional del totterreny.
En realitat, el model de producció manté diverses característiques pròpies dels cotxes de competició, com ara l’estructura o gàbia interior homologada per la FIA en cas que el cotxe faci una volta de campana, els seients de competició tipus bucket o els cinturons de seguretat de sis punts. Els interiors, molt espartans i on predomina el plàstic, l’alumini i la fibra de carboni per estalviar pes, queden presidits per dues pantalles digitals.
En l'aspecte mecànic, aquest totterreny, que ja ha estat batejat com el Ferrari del desert, manté el poderós motor de sis cilindres en V (o V6, si ho preferiu) de 3,5 litres de cubicatge d’origen Ford i que entrega 608 CV i 700 Nm de parell, gestionat per una caixa de canvis seqüencial amb lleves integrades al volant, un sistema de tracció integrada a les quatre rodes amb tres diferencials mecànics (davanter, central i posterior) i un xassís especial d’alumini. També cal destacar el fet que el model de producció mantingui les suspensions de forquilla del model de competició, amortidors ajustables electrònicament de 400 mil·límetres i frens d’alt rendiment amb pinces de sis pistons.
Amb tot aquest desplegament de potència i preparació específica, el Prodrive Hunter promet una acceleració de 0 a 100 en menys de quatre segons i una velocitat punta superior als 300 km/h. Unes prestacions dignes del seu estratosfèric preu, que el converteix en el primer hipercotxe en format totterreny de la història.