Novetats cotxes
Motor Novetats 27/02/2023

Sí, es pot comprar un dels 50 BMW 3.0 CSL que es fabricaran... però a un preu de 800.000 euros (o més)

Tan sols arribarà una unitat al nostre país d'aquest model, que serveix per retre homenatge al 3.0 CSL dels anys setanta

3 min
BMW 3.0 CSL 2023

Ara fa uns mesos BMW va anunciar el llançament del 3.0 CSL, un model que arribava per retre homenatge al mític 3.0 CSL dels anys setanta amb què la marca alemanya va guanyar el Campionat Europeu de Turismes i que va servir per posar al mapa la divisió esportiva BMW M Motorsport. Quan la marca bavaresa va anunciar el llançament d'aquest nou model ja va fer públic que tan sols es fabricarien 50 unitats, però ara hem sabut que, del total, només n'arribarà una al nostre país.

Tot i que BMW ha fet servir la base d'un M4 per a fabricar el 3.0 CSL, el cert és que les modificacions són notables a tots els nivells. D'entrada el disseny del nou model es veu clarament modificat: els passos de roda han crescut, la graella frontal és completament diferent, la part posterior disposa de dos alerons i el plàstic reforçat amb fibra de carboni és el material amb què s'han fabricat elements com el sostre, el maleter, els faldons, el difusor o el capó.

La carrosseria està pintada amb els colors originals del departament BMW M Motorsport

A més, també s'ha optat per pintar la carrosseria amb els color mítics del departament BMW M Motorsport i per instal·lar una sèrie d'elements identificatius a l'interior, com per exemple una placa que indica el número de sèrie del model o una palanca de canvis blanca amb el número 50 a la seva part superior.

El motor de sis cilindres en línia més potent mai utilitzat en un BMW M de carrer

Un model tan exclusiu havia d'equipar un propulsor de rècord. I el cert és el que motor del BMW 3.0 CSL ho és, ja que es tracta del motor de sis cilindres en línia més potent mai utilitzat en un automòbil BMW M homologat per a la carretera. No estem davant d'un propulsor nou (el fan servir altres models de la marca), però en aquest cas s'ha potenciat fins als 560 CV i s'ha aconseguit augmentar el parell motor fins als 550 Nm.

Els passos de roda estan eixamplats, com al model original

Com el seu nom indica, estem davant d'un motor de 3.0 litres, sis cilindres i dos turbos que va lligat a un canvi manual de sis velocitats. La marca alemanya ha treballat especialment en gestionar la manera com la potència es transmet a l'asfalt mitjançant un diferencial M actiu, un control d'estabilitat específic, una suspensió adaptativa M amb amortidors controlats electrònicament i un control de tracció amb fins a 10 posicions diferents. A més, per aturar aquesta bèstia es fan servir uns frens carboceràmics amb discos de 400 mm a l'eix davanter (amb pinces de sis pistons) i 380 mm a l'eix posterior (en aquest cas amb pinces d'un pistó).

50 unitats en honor als 50 anys de BMW M Motorsport

Cadascuna de les 50 unitats del BMW 3.0 CSL estaran numerades, ja que la marca alemanya ha volgut fabricar-ne una per cada any de vida del mític 3.0 CSL original. Això ha permès conèixer quina és la unitat específica que arribarà al nostre país: la 41 de 50. Però el més curiós és que, a diferència del que acostuma a passar en aquest tipus de vehicles, qualsevol persona pot adquirir aquest model tan exclusiu.

La palanca de canvis és específica per aquest model

Bé, qualsevol persona que pugui pagar el seu preu estratosfèric de 605.000 euros abans d'impostos, que a la pràctica serà d'uns 800.000 euros reals. Tot plegat, és clar, sense comptar el valor extra que de ben segur aconseguirà durant la subhasta. BMW Iberica ha optat per aquesta modalitat de venda perquè, segons afirmen, "és un sistema equitatiu d'oportunitats per als interessats". Sigui com sigui, els diners recaptats que excedeixin el preu de sortida del vehicle seran donats íntegrament a una causa benèfica que encara no coneixem.

stats