Porsche ven més cotxes que mai
La marca alemanya supera les 300.000 unitats venudes en un any, un nou rècord en un context de contenció generalitzada
Les principals economies del món encara no han superat el sotrac derivat de la pandèmia, i la crisi oberta per la invasió russa a Ucraïna promet allargar la situació. Malgrat tot, Porsche ha anunciat els seus resultats comercials del 2021 amb unes xifres espectaculars. Per primer cop en la història de la marca de Stuttgart s’han superat les 300.000 unitats venudes –va acumular 301.915 cotxes venuts al llarg de l’any– i ha anunciat un benefici operatiu de 5.300 milions d’euros. Queda clar que la crisi i la recessió econòmica no han afectat de la mateixa manera els compradors de Porsche i la resta de marques generalistes.
El pilar del creixement i la robustesa de Porsche han sigut els seus dos SUV, els populars Macan i Cayenne. Porsche va vendre 88.362 unitats del Macan i 83.071 unitats del Cayenne, cosa que suposa el 51% de les vendes totals de la marca. No deixa de ser curiós que vint anys després de la presentació del Cayenne encara hi hagi qui dubti que aquest sigui un Porsche de pura sang. Sí, Porsche fabrica totcamins i gràcies a aquests models té prou múscul financer i comercial per tirar endavant projectes molt més exclusius o passionals com els 911 GT3, per exemple.
A molta distància dels dos totcamins de Porsche trobem l’elèctric Taycan, que va vendre 41.296 unitats al llarg del 2021. El mític 911, per la seva banda, va vendre només 38.464 unitats, pràcticament un 15% del total de vendes de Porsche. El nouonze és la bandera i emblema de la marca, però no és un vehicle que generi un volum comercial massa gran. La resta de vendes de la marca corresponen als Panamera, Boxster i Cayman, models de Porsche que han perdut una mica de pes dins de la marca els últims anys.
Porsche també ha anunciat que vol seguir avançant en el camp de l’electrificació de la seva gamma, i fixa com a objectiu que el 80% dels cotxes que vengui l’any 2030 siguin elèctrics. Per fer-ho, compta amb un full de ruta que passa per l’expansió de l’actual Taycan i la conversió dels actuals Boxster i Cayman en models electrificats l’any 2025 –i per a més endavant les versions elèctriques dels Macan i Cayenne–. De fet, tampoc és descartable que Porsche acabi convertint el mític 911 en un esportiu elèctric o que si més no en tingui versions endollables. Sigui com sigui, el 911 serà l'últim model de Porsche a fer servir motors de combustió, mentre que la resta de la gamma ja ha iniciat el procés de conversió i transició cap a l’electrificació.