Taycan, l’antídot de Porsche per combatre els Tesla
El Taycan neix per disputar el regnat del Tesla Model S entre els elèctrics amb vocació esportiva
Porsche ha fet públic el nom del seu nou esportiu elèctric: finalment es dirà Taycan, un mot que lliga amb la resta de la gamma Porsche (Cayenne, Macan o Cayman, per exemple) i que significa 'cavall jove i enèrgic' a Indonèsia, en referència al cavall de l'escut dels de Stuttgart.
El CEO de Porshe, Oliver Blume, ha assegurat que el nou Taycan disposarà de dos motors elèctrics –un sobre cada eix– que oferiran una potència total conjunta superior als 600 CV i tracció a les quatre rodes permanent.
Aquestes especificacions mecàniques permeten al Taycan accelerar de 0 a 100 en 3,5 segons i arribar als 200 km/h en menys de dotze segons, amb una autonomia superior als 500 quilòmetres segons el cicle d'homologació NEDC.
Una inversió milionària
El Taycan serà el primer pas de Porsche en matèria elèctrica, però no pas l’últim. La marca té prevista una inversió de 6.000 milions d'euros abans del 2022 en electromobilitat amb l'objectiu d'electrificar la gamma actual, desenvolupar noves versions del Taycan i per millorar i adequar els centres de producció. En aquest sentit Porsche assegura que l'electrificació dels seus models ha generat més de 1.200 llocs de treball només a la seva històrica fàbrica de Zuffenhausen, als afores de Stuttgart.