Porsche 911 Turbo S, el ‘nouonze’ més potent de la història
Millora la versió més potent d'aquest model gràcies a l’ús d’un sistema de propulsió híbrid i a una acurada posada a punt

El nou Porsche 911 Turbo S arriba ara fins als 711 CV de potència. Aquesta realitat, que sembla un joc de paraules, no és una casualitat, ja que els de Zuffenhausen, al nord de Sttutgart, han volgut que aquesta fos la potència precisa del nouonze més potent de la història, si deixem a banda les versions de competició GT3 RS.
El nou 911 Turbo S manté el motor bòxer de sis cilindres en posició posterior (és a dir, on hauria d’anar el maleter) alimentat per dos turbocompressors que es complementa amb un motor elèctric per oferir la xifra de 711 CV i 800 Nm de parell que promet la seva fitxa tècnica i que en justifica l'existència. Tota la potència és transmesa a les rodes posteriors i gestionada per una caixa de canvis automàtica de tipus PDK amb 8 relacions que integra el propulsor elèctric d’aquest model.
Convé no equivocar-se pensant que el 911 Turbo S és un vehicle híbrid convencional. Sí, és del tot cert que té un motor elèctric associat a un de combustió, però la idea no ha estat estalviar combustible o emissions, sinó construir el nouonze de carrer més potent que Porsche pugui imaginar. En aquest sentit, s'entén que aquest esportiu no sigui un model endollable i que no funcioni en mode elèctric: aquí la idea és oferir el màxim de prestacions pures més que pensar en estalvis energètics i estratègies de reducció de l’impacte ambiental.
Gràcies a la potència del conjunt híbrid d’aquest 911 Turbo S, el cotxe ofereix unes prestacions espectaculars: pot accelerar de 0 a 100 en 2,5 segons i assolir una velocitat punta de 322 km/h. De fet, la marca assegura que els seus provadors han aconseguit un temps de 7:03,92 minuts al vell traçat de Nürburgring Nordschleife, uns catorze segons més ràpid que el seu predecessor.
La potència d’aquest 911 Turbo S, però, exigeix que el conjunt del vehicle millori i s’actualitzi adequadament per estar al nivell que exigeix un esportiu d’aquest calibre. Porsche ha millorat el sistema de frenada, ara amb uns enormes discos de fre carbonoceràmics, alhora que ha incorporat diversos elements aerodinàmics actius que en milloren el coeficient aerodinàmic, com ara un nou difusor davanter mòbil, un aleró posterior extensible i diverses millores d’entrada d’aire i refrigeració dels elements del cotxe.
Evidentment, un nouonze mai és un vehicle barat, i menys encara si aquest és un Turbo S que bat els rècords de potència fins ara. El nou Porsche 911 Turbo S tindrà un preu base de 312.200 euros per la versió cupè, i de 328.344 euros per les versions Cabrio o descapotables, i les primeres entregues s’haurien de produir a inicis de l’any 2026.