Motor Cotxe elèctric

Peugeot presenta el nou 2008, ara amb versió elèctrica

La marca francesa presenta la nova generació del 2008, el SUV urbà més atractiu del moment

Peugeot presenta el nou 2008, ara amb versió elèctrica
Ara Motor
19/06/2019
3 min

Els fabricants aposten cada cop més pel segment dels totcamins urbans (tècnicament aquest mercat es coneix amb el nom de SUV-B) i Peugeot aposta fort per la segona generació del 2008, un cotxe de tall ‘crossover’ que ara ja sembla un 3008 o un 5008 en miniatura.

Peugeot 2008

A Peugeot saben que el 3008 i el 5008 han funcionat molt bé als seus respectius segments, i l’aposta estètica –tant de disseny exterior com interior– sembla una aposta sobre segur. Dels seus germans grans hereta la gran calandra frontal, les nervadures laterals, els grups òptics davanters estirats, l’estètica felina i agressiva i els fars posteriors en forma d’urpes de lleó que ja s’han convertit en un dels símbols d’identitat de la marca.

El nou Peugeot 2008 és més gran que mai

Aquest nou SUV és més gros que mai, i creix 14 centímetres de llarg respecte a la generació anterior per oferir 4,3 metres de llargada i quedar-se a només a 7 centímetres de la mida del Qashqai, el totcamí referència del segment SUV-C, immediatament superior al del 2008.

Però més enllà de la seva aposta estètica, la principal novetat del nou 2008 és que per primer cop incorporarà versions totalment elèctriques a la seva gamma aprofitant la plataforma elèctrica modular de la marca que també utilitzarà el nou 208.

El 2008 té un sistema de càrrega ràpida

El flamant e-2008 serà un elèctric amb unes bateries de 50 kWh de capacitat amb vuit anys de garantia que permetrà disposar d’uns 310 quilòmetres d’autonomia associat a un motor elèctric que ofereix 136 CV. A més, la versió elèctrica té un sistema de càrrega que li permet carregar el 80% de la seva capacitat en només mitja hora en un punt de càrrega ràpida.

Peugeot 2008

El flamant e-2008 disposa de dos modes de recuperació de l’energia cinètica produïda pel moviment del cotxe, amb dos modes anomenats Drive (D) –amb menys nivell de recuperació– i Brake (B), amb més capacitat de recuperació de l’energia produïda en la frenada o en la desacceleració.

Interior nou 2008

A més de la mecànica elèctrica, el nou 2008 també tindrà un motor dièsel 1.5 BlueHDI de 100 CV i dos propulsors PureTech gasolina de 100 CV i 130 CV que es podran associar a canvis manuals. Les versions més potents també poden utilitzar el canvi automàtic EAT8 de vuit relacions, i una versió 2008 GT que utilitzarà un motor gasolina PureTech de 155 CV de potència associat al mateix canvi EAT8. Això sí, el fet d’utilitzar la plataforma CMP, que comparteix amb el Peugeot 208 i els nous DS3 i Opel Corsa, farà que només hi hagi versions de tracció davantera.

Per acabar, aquest nou 2008 estrena un nou quadre d’instruments i-Cockpit totalment digital en 3D, amb una pantalla tàctil de deu polzades i un sistema d’infoentreteniment compatible amb Apple CarPlay i Android Auto.

stats