Motor Prototips

Peugeot Inception Concept, una mirada al futur

La marca francesa presenta un prototip de berlina elèctrica amb 680 CV i una autonomia de 800 quilòmetres

Peugeot Inception Concept
4 min

Peugeot acaba de presentar el prototip Inception Concept, un model que no només serveix per anticipar el disseny dels futurs models de la marca sinó que també ens avança algunes solucions tecnològiques que empraran properament. La marca francesa ha escollit el CES (Consumer Electronics Show) de Las Vegas per exhibir el seu nou projecte, i no ho ha fet pas per casualitat: es tracta d'una mostra centrada en les solucions tecnològiques més innovadores, i models com l'Inception Concept hi encaixen a la perfecció gràcies al seu arsenal digital.

Però abans d'entrar en matèria convé ressaltar un aspecte que resulta, si més no, força curiós: Peugeot ha escollit una berlina per a representar un model que anticipa el seu futur, i no és pas l'única marca que ho ha fet: actualment el catàleg de vehicles elèctrics disposa de vehicles sedan com els Mercedes-Benz EQS o EQE, el Hyundai Ioniq 6, el Lucid Air, l'Audi e-tron GT, el Porsche Taycan, els BMW i4 i i7... i evidentment el Tesla Model S. És evident que el segment SUV continua tenint un pes molt destacat fins i tot quan parlem de vehicles elèctrics, però sembla que poc a poc els fabricants estan canviant la tendència general i apostant per les clàssiques berlines justament ara que semblaven ja oblidades.

El disseny frontal conserva les òptiques amb forma d'urpa de lleó
La vista posterior té una marcada forma de falca

El disseny que vindrà

Com que l'Inception és un prototip, Peugeot s'ha permès la llicència de fer-lo enorme. La mostra és que la seva longitud és de cinc metres i l'amplada de 2,10, mentre que l'altura és de tan sols 1,34 metres. Evidentment unes dimensions tan extremes no arribaran al mercat, però sí que ho farà el seu disseny. La propulsió elèctrica facilita que el capó sigui menys llarg que el d'una berlina tradicional, així com que el voladís davanter sigui realment curt. A més, la graella frontal està feta de vidre i s'integra amb les òptiques, que com és habitual a la marca llueixen unes línies horitzontals que simulen les urpes d'un lleó.

A la vista lateral queda clar que Peugeot aposta per les línies rectes i els angles molt marcats en el seu nou model, dotant-lo així d'un aspecte retrofuturista molt característic. Per la seva banda, convé destacar que les llandes són de 20 polzades i també estan presidides per línies rectes. La part posterior és la més innovadora, amb una marcada forma de falca i unes espatlles que sobresurten pels laterals i que integren una inscripció amb el nom de la marca. Potser els models de carrer que adoptin aquest llenguatge estètic no presentin solucions tan extremes, però de ben segur veurem alguns trets de disseny de l'Inception en els cinc models elèctrics que Peugeot té previst llançar d'aquí al 2025.

L'Inception aposta per les línies rectes

Per dins, tecnològic i futurista

Si els prototips tenen alguna cosa bona és que no han de complir amb cap normativa ni passar cap homologació, de manera que els departaments de disseny de les marques poden donar curs a la seva imaginació. L'interior del Peugeot Inception presenta un volant en forma de rectangle que la marca ha anomenat Hypersquare, i que a la seva part central concentra els comandaments principals de sistemes com el climatitzador o l'equip multimèdia.

Però el més innovador d'aquest "volant" és que, com que la direcció fa servir un sistema by wire que no té cap tipus de connexió mecànica amb les rodes, es pot plegar per activar el sistema de conducció autònoma 4 STLA Autodrive. Per la seva banda, el ja conegut lloc de conducció i-Cockpit s'ha renovat completament, amb un disseny molt més minimalista i una connectivitat superior.

El volant rectangular, anomenat Hypersquare, es pot plegar

Motor elèctric de 680 CV i 800 km d'autonomia

Peugeot ha anunciat que l'Inception fa servir la plataforma per a vehicles elèctrics del Grup Stellantis STLA Large, que permet una arquitectura de 800 volts. Això facilita que el prototip francès disposi de càrrega per inducció, podent recuperar 30 quilòmetres en un minut i 150 en 5 minuts.

Pel que fa al motor, es tracta d'un propulsor elèctric de 500 kW (680 CV) que accelera de 0 a 100 km/h en tan sols tres segons i que anuncia un consum de només 12,5 kWh/100 km. Així, gràcies al fet que equipa una bateria de 100 kWh, la marca francesa anuncia una autonomia per a l'Inception de fins a 800 quilòmetres.

Si Peugeot adaptarà aquest model per a llançar-lo com a substitut del 508, provarà sort amb una nova berlina de representació o si ni tan sols arribarà al mercat amb aquest concepte és quelcom que sabrem en els propers anys. Però que el futur de la marca és elèctric sembla evident, ja que el fabricant francès ha anunciat que l'any 2030 a Europa només vendrà cotxes elèctrics.

stats