Peugeot estrena un nou logo
El nou símbol de Peugeot vol enfocar el futur de la marca, més orientat a l’electrificació de la gamma i un posicionament més aspiracional
Peugeot ha presentat el seu nou logo o símbol comercial i que per primer cop en els darrers cinquanta o seixanta anys prescindeix del característic cos de lleó bípede que hem conegut fins ara. El nou símbol és ara un cap de lleó dins un escut de relleu blanc o platejat sobre un fons negre que sembla estar en actitud de poder, amb la boca oberta ensenyant els ullals.
Aquest nou logo, que estrenarà el nou Peugeot 308 que s’estrenarà aquest mes de març, vol posicionar la marca en un nou segment, més aspiracional i amb més valor afegit, a mig camí dels fabricants generalistes com Opel o Fiat però sense arribar als preus de les marques Premium com Audi o BMW, per exemple.
A més no cal perdre de vista que Peugeot obre una nova etapa de la seva història amb l’electrificació total de la seva gamma, que farà que tots els seus models siguin electrificat en major o menor mesura de cara a l’any 2025. Els francesos també estan treballant en el desenvolupament de cotxes autònoms i tecnològics, com mostra el prototip Peugeot e-Legend.
Per últim, cal pensar també que Peugeot és el pal de paller del nou grup Stellantis, integrat per les antigues matrius PSA (Peugeot-Citroën) i FCA (Fiat-Chrysler). El nou grup ha dividit les seves marques en diversos segments o orientacions de mercat, i Peugeot ha de ser una marca vital pel futur del grup, i ha de passar de ser una marca generalista que busca vendre gran volum (com Fiat o Opel) a una marca d’alt valor afegit que destaqui pel seu disseny i càrrega tecnològica i que busqui un major retorn sobre les inversions.