Opel Grandland X Hybrid4, un totcamí ecològic amb 300 CV de potència
Opel presenta la versió més prestacional i endollable del seu SUV compacte
La marca de Rüsselsheim vol donar un nou cop sobre la taula amb el nou Opel Grandland X Hybrid4, la versió híbrida endollable (PHEV) de la marca alemanya. Aquest model és un pas més en l’ofensiva ecològica i de baixes emissions d’Opel, que ja té models que funcionen amb GLP, com els Mokka X i Crossland X, i que prepara noves versions elèctriques del nou Corsa i del nou Zafira Life.
En el cas del Grandland X Hybrid4 els de Rüsselsheim mariden un motor gasolina turbo 1.6 de 200 CV amb dos motors elèctrics de 80 kW alimentats per una bateria de liti de 13,2 kWh situada sota el maleter que permet que el cotxe tingui uns 50 quilòmetres d’autonomia en mode totalment elèctric. En total el Grandland X Hybrid4 presenta una potència total combinada de 300 CV, gestionada per una caixa de canvis automàtica de vuit relacions amb convertidor de parell.
A més a més, aquesta versió híbrida endollable disposa de tracció integral a les quatre rodes, ja que el segon motor i el diferencial del vehicle envien parell a les rodes posteriors quan el sistema de tracció electrònic detecta la necessitat d’enviar-hi potència.
Les bateries del nou Grandland X Hybrid4 es poden carregar en només 110 minuts (el que dura un partit de futbol sencer, mitja part inclosa) en un punt de càrrega de 7,4 kW, i el sistema d’infoentreteniment IntelliLink 5.0 permetrà ubicar les estacions de càrrega a les quals el propietari tindrà accés amb la targeta Free2Move Services del grup PSA, que compta amb més de 85.000 punts de càrrega associats gratuïts a tot el Vell Continent.
Gràcies al sistema de regeneració de l’energia cinètica del cotxe és possible circular amb el mode de conducció d’un sol pedal, que gestiona la velocitat, l’acceleració i la frenada amb el pedal de l’accelerador, i que permet una homologació de consum en cicle WTLP de només 2,2 litres cada 100 quilòmetres i unes emissions de 49 grams de CO2 per quilòmetre.
Encara no sabem quin preu final tindrà el Grandland X Hybrid 4, però superarà de llarg els 34.000 euros que costa actualment la versió amb motor dièsel i canvi automàtic de 180 CV, i no arribarà al mercat abans del 2020.