Novetats
Motor Novetats 22/04/2021

Nou Volkswagen Polo 2021: un Golf en petit format?

Els de la Baixa Saxònia presenten el 'restyling' de mitja vida comercial del Polo, que introdueix novetats tecnològiques i mecàniques provinents del Golf

2 min
Volkswagen Polo

Volkswagen ha presentat el restyling o actualització estètica i mecànica de la sisena generació del Polo, el vehicle utilitari del segment B de la marca alemanya que no passa els seus millors moments pel que fa a vendes. I és que per primer cop en molt de temps el futur del Polo no està gens clar: d’una banda és víctima de la canibalització dins la mateixa marca a causa de les vendes que li resten el T-Roc i sobretot el T-Cross, i d’un altra el futur elèctric iD.2 (que potser es fabricarà a Martorell) és una nova amenaça.

Sigui com sigui Volkswagen ha presentat el nou Polo i ho ha fet amb una lleu actualització estètica i mecànica que en manté les mides (4,05 metres de llarg, 1,75 d'ample i 1,46 d’alt) i introdueix diversos elements tecnològics i de disseny directament heretats del nou Golf.

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo

D’entrada, els nous fars davanters i posteriors estan inspirats en la vuitena generació del Golf, i incorporen la tecnologia led de sèrie, a banda d’apostar per uns fars davanters IQ.Light opcionals, amb tecnologia led matricial o Matrix.

En els interiors, el Polo destaca per la presència d’una nova pantalla central que creix fins a les 9,2 polzades i els nous controls tàctils de la temperatura del climatitzador, un element pel qual Volkswagen ha apostat molt fort però que no acaba d’agradar a la premsa especialitzada. El quadre d’instruments també passa a ser digital de sèrie, amb una pantalla de 8 polzades.

Interiors Volkswagen Polo
Interiors Volkswagen Polo
Interiors Volkswagen Polo

El Polo manté els motors de gasolina de tres cilindres de 80, 95 i 110 CV, i de moment no incoprora cap versió electrificada, ja sigui mild hybrid o semihíbrida, híbrida convencional o híbrida endollable. Tampoc disposa de cap versió amb tracció integral, i el canvi automàtic DSG només es podrà associar a les versions més potents de 95 o 110 CV. Val a dir, però, que també tindrà una versió TGI o de gas natural, amb una potència de 90 CV.

Curiosament aquest restyling del Polo no inclou cap versió amb el motor 1.5 TSI de 150 CV que sí que fan servir l’Arona i l’Ibiza. La clau d’aquest embolic està en el fet que, a diferència dels models de Seat, el nou Polo sí que tindrà una versió purament esportiva, la Polo GTI, que Volkswagen presentarà aquest estiu i que tindrà 200 CV de potència.

stats