Nou Peugeot 308, el felí es torna ecologista
Peugeot presenta la nova generació del 308, ara amb més versions electrificades
Després de setmanes de rumors i alguna filtració, finalment Peugeot ha presentat el nou 308, el primer model que estrena el nou logo de la marca i que vol protagonitzar un cop d’efecte amb una estètica trencadora i una mecànica més ecològica. I és que els francesos han posat tota la carn a la graella amb la tercera generació del 308, destinat a lluitar en el segment dels vehicles compactes europeus o segment C, el més competitiu i dur del Vell Continent, on els grans fabricants es juguen una xifra de vendes més que significativa i alguna cosa més intangible, com ara valors o imatge de marca.
El nou Peugeot 308, que arribarà al mercat durant la segona meitat del 2021, és onze centímetres més llarg i dos centímetres més baix que el model que precedeix. En millora l'estètica, més esportiva i juvenil, i el coeficient aerodinàmic. Aquest nou 308 estrena una nova imatge amb els fars davanters afilats i dues llums diürnes en forma d’ullals de felí que recorren el frontal fins al para-xocs i que dialoguen amb una calandra molt més gran que en models anteriors i que emfatitzen la seva imatge esportiva. La part posterior del nou 308, per la seva banda, manté els fars en forma d’urpes amb tecnologia full led, així com una nervadura lateral marcada que ascendeix des del pas de roda davanter fins a inserir-se en els fars posteriors.
Els interiors del nou 308 també suposen un gran salt endavant gràcies al disseny digital i ergonòmic de la consola central, anomenada Peugeot i-Cockpit, que manté comandaments i botons físics per alguns elements clau com el volum o la temperatura i la intensitat del ventilador. L’aposta tecnològica del 308 es veu referendada també per una gran pantalla de 10 polzades de sèrie amb diverses funcions, i que passa a ser de tres dimensions amb els acabats o nivells d’equipament GT.
Peugeot vol convertir la seva marca en aspiracional, i per això les unitats més ben equipades i amb nivells d’equipament més elevats també incorporen llum ambiental led, entapissats opcionals de cuir i Alcantara i insercions d’alumini.
Una mecànica més ecològica
La marca francesa ha volgut que aquesta tercera generació del 308 destaqui per la seva aposta ecològica i ofereix per primer cop dues versions híbrides endollables anomenades Hybrid 180 e-EAT 8 i Hybrid 225 e-EAT8, que fan referència a la potència total conjunta dels motors elèctrics i de gasolina (180 o 220 CV) i a la caixa de canvis automàtica EAT de vuit relacions.
En els dos casos els híbrids endollables van associats a bateries de liti de 12,4 kWh, que es poden carregar en només dues hores en un punt de càrrega monofase de 32 A i carregador de 7,4 kW o en unes set hores en un punt de càrrega estàndard de 8 A i ,3,7 kW.
A part d’aquestes dues versions híbrides endollables, el nou 308 també comptarà amb un motor gasolina PureTech de tres cilindres i 1,2 litres de cubicatge que oferirà 110 o 130 CV de potència, i un dièsel BlueHDI de quatre cilindres i 1,5 litres de cubicatge que oferirà 130 CV de potència. Els dos motors es podran associar a una caixa manual de sis relacions, l’esmentada caixa automàtica EAT-8 de vuit relacions.