Motor Nou SUV

Nou Kia Sportage, revolució estètica i tecnològica amb consciència ecològica

El SUV estrella de la marca coreana, específic per a Europa, és un vehicle futurista, suggerent, tecnològic i innovador que renuncia als motors de combustió i només oferirà mecàniques electrificades

Nou Sportage
01/09/2021
3 min

Ja fa una pila d’anys que l’Sportage és el vehicle estrella de Kia al Vell Continent. És el cotxe de la marca que més unitats ven a Europa i, com diuen els seus responsables, “l’autèntic ambaixador de la marca” al nostre continent. Així doncs, no és gens sorprenent que la cinquena generació del popular SUV coreà presenti una versió pensada per a Europa, diferent de la que es comercialitzarà als mercats americans i asiàtics, que serà una variant més grossa i allargada que no pas l’europea.

El nou Kia Sportage farà 4,51 metres de llarg, fins a vuit centímetres més curt que la variant global, però tot i així tres centímetres més llarga que la generació precedent. Aquestes mides el consoliden com un dels SUV més grossos del segment C del moment, lleugerament per sobre de la majoria dels seus rivals. Aquest augment de mida s'explica en part pel fet de fer servir la nova plataforma N del grup Kia-Hyundai, que ja fan servir altres models de la marca com el seu germà gran Sorento.

El nou Sportage.
El nou Sportage.

Kia sap que els compradors europeus volen totcamins àgils i fàcils de conduir, amb una forta càrrega tecnològica i mecàniques eficients i electrificades. I és exactament el que la marca ha dissenyat, pensant en els compradors del Vell Continent. Aquest nou Sportage trenca amb el disseny estètic del model precedent (que ja va ser trencador i va guanyar no pocs elogis de dissenyadors i crítica especialitzada) per crear de zero un model nou, molt innovador i que fa servir un llenguatge estètic avançat, amb predomini de les formes geomètriques aerodinàmiques, però també de formes orgàniques que, segons els responsables de disseny de la marca, s’inspiren en la natura. La versió europea també disposa d’una versió de disseny esportiu, anomenada GT-Line, que inclou la possibilitat de pintar el sostre d’un color diferent del de la resta de la carrosseria.

Arribats a aquest punt val la pena destacar que l’evolució estilística del nou Sportage segueix el camí iniciat pel seu parent de grup empresarial Hyundai Tucson, que ja vam poder provar fa alguns mesos. No vull dir que el nou Sportage sigui una còpia del Tucson, ni de bon tros, però sembla clar que la cúpula del grup Kia-Hyundai aposta per models trencadors, diferents i amb molta personalitat.

Els interiors del nou Sportage també reben una millora general de la qualitat percebuda, i són objecte d’una total digitalització el quadre d’instruments de 12,3 polzades i la pantalla central led, corbada cap al conductor, que també pot respondre ordres de veu i disposa de moltes funcionalitats i aplicacions que es poden actualitzar automàticament un cop es connecten a la xarxa.

Interiors del nou Sportage.
Interiors del nou Sportage.

El fet de ser un vehicle més gros que el seu predecessor li fa guanyar espai per als ocupants de les places posteriors i sobretot li permet augmentar un 10% les dimensions del maleter, que ara arriba fins als 500 l de capacitat.

A nivell mecànic cal destacar que el nou Sportage disposa de nous motors electrificats, pensats per reduir l'empremta de carboni dels vehicles, i també n'hi ha versions semihíbrides o mild hybrid, versions híbrides convencionals autorecarregables i versions PHEV o híbrides endollables. D’aquesta manera, Kia renuncia a Europa a les mecàniques dièsel i gasolina sense electrificar (els motors sempre aniran associats a un tipus d’electrificació), però sí que les oferirà a Àsia o Amèrica. Amb aquest moviment Kia vol avançar-se a les noves restriccions ambientals que la UE aprovarà en un futur no gaire llunyà.

Detall del motor.

Finalment, Kia ha aprofitat la presentació del nou Sportage, el seu vaixell insígnia a Europa, per anunciar l’arribada d’onze nous models electrificats abans del 2025, set dels quals seran elèctrics purs de zero emissions, desenvolupats sobre una plataforma específica.

stats