Nou Jeep Grand Cherokee, ara en format endollable

La mítica marca nord-americana presenta la nova generació del Grand Cherokee, el seu totcamí familiar que arribarà a Europa l’any que ve amb mecàniques híbrides endollables

Jeep Grand Cherokee Trailhawk 4xe
02/10/2021
2 min

Ara fa uns anys vaig poder provar l’actual generació del Jeep Grand Cherokee, un totcamí amb tracció integral i un potent motor dièsel V6 que va semblar-me un dels millors models de tall familiar per endinsar-se fora de l’asfalt que mai he provat. Però els anys han passat, i Jeep ha buscat un relleu generacional del seu totcamí estrella amb permís del Wrangler i que beu força del Grand Cherokee L presentat ara fa alguns mesos i especialment dissenyat pel mercat nord-americà.

De fet, el nou Grand Cherokee que es vendrà a Europa només es diferencia del model americà Grand Cherokee L en alguns detalls estètics i mecànics, a part de les seves mides més contingudes. I és que el nou Grand Cherokee que arribarà al mercat el 2022 fa només 4,91 metres de llarg, enfront dels 5,20 metres que fa la versió americana Grand Cherokee L, cosa que també fa que la seva batalla o distància entre eixos es redueixi en tretze centímetres, fins als 2,96 metres finals.

Jeep Grand Cherokee Trailhawk 4xe
Jeep Grand Cherokee Trailhawk 4xe

El nou Grand Cherokee europeu no disposarà de set places en el seu interior, però a part d’aquest detall manté la mateixa disposició tecnològica, amb una gran pantalla tàctil de 10,1 polzades amb el nou sistema d’infoentreteniment Uconnect 5, i el mateix quadre d’instruments digital amb les mateixes aplicacions, gràfics i dissenys. Opcionalment també pot disposar d’una pantalla auxiliar de 10,25 polzades per a l’acompanyant, així com dos més a la part posterior dels seients davanters, pensades per mantenir distrets els nens o viatgers del vehicle. A part d’aquestes especificitats, el nou Grand Cherokee també disposarà d’un pràctic Head-up Display en color, càmera de visió nocturna, sistema actiu de trànsit creuat i detector de fatiga al volant, entre d'altres.

Jeep sap prou bé que les mecàniques de combustió tenen poc recorregut comercial a Europa, i per això només oferirà la versió PHEV o híbrida endollable de tracció integral –que Jeep anomena 4xe– al Vell Continent, una opció que marida un motor gasolina de quatre cilindres i dos litres amb dos motors elèctrics (un sobre cada eix) per obtenir una potència total combinada de 375 CV i 637 Nm de parell amb una autonomia en mode totalment elèctric d’uns 40 quilòmetres gràcies a les bateries de 17 kWh.

A part dels nivells d’acabat propis de la marca (anomenats Laredo, Altitude, Limited, Overland, Summit i Summit Reserve) Jeep també oferirà una variant Trailhawk que inclou una carrosseria uns 28 centímetres més elevada, així com reductora específica, un nou diferencial elèctric de desplaçament limitat i un selector de mode de tracció Selec-Terrain de Jeep.

El gegant de Jeep es fabricarà a la planta de la marca a Detroit i arribarà al mercat europeu al llarg de la tardor del 2022 a un preu encara per confirmar, però que de ben segur se situarà per sobre dels 55.000 euros per les versions d'accés.

stats