Motor Cotxes elèctrics

Dacia Spring Extreme, un elèctric per poc més de 20.000 euros

La marca romanesa presenta una nova versió per al seu petit cotxe elèctric urbà, que també estrena un motor de 65 CV

Dacia Spring Extreme
3 min

Dacia acaba de presentar un nou acabat i un motor més potent per a l'Spring, el model que té l'honor de ser el cotxe elèctric més barat del país. El preu de partida d'aquest petit utilitari en la seva versió bàsica (no pas en la nova que acaba d'estrenar) és de 20.555 euros amb el descompte del Pla MOVES aplicat, però sense aquesta reducció supera per poc els 21.700 euros. Si bé és cert que fa poc dèiem que l'MG4 pot tenir un preu inferior als 20.000 euros, per aconseguir aquesta xifra cal acollir-se al Pla MOVES, al finançament de la marca i a altres descomptes, ja que en cas contrari la tarifa inicial és de 29.490 euros. Així doncs, el podi dels cotxes elèctrics més barats del mercat està format pel Dacia Spring, el Renault Twingo i l'Smart EQ Fortwo.

Aquest preu tan reduït per al Dacia Spring (potser no en termes generals, però sí en comparació amb la resta de vehicles elèctrics) correspon a la versió Essential d'accés a la gamma. Doncs bé, recentment la marca romanesa ha presentat una versió més completa i equipada per al seu petit model.

La versió Extreme estrena el color Blau Pissarra i elements decoratius en marró coure

A nivell estètic resulta fàcil d'identificar, ja que al seu nou color Blau Pissarra s'hi sumen diversos elements pintats en color marró coure (una tonalitat molt similar a la que fa servir Cupra), com per exemple les barres del sostre, els retrovisors, els logotips de la marca i les motllures decoratives dels pilots davanters. A més, aquesta nova versió també hi suma uns vinils decoratius a les portes davanteres i unes proteccions situades a la part inferior de les quatre portes.

Més equipament i un motor de 65 CV

L'interior del Dacia Spring Extreme també es pot distingir del de la versió d'accés gràcies a la presència de diversos elements pintats en color marró coure, així com mitjançant unes estores específiques i l'emblema Dacia Link situat als seients davanters. A nivell d'equipament aquesta versió, que arriba per a substituir l'acabat Expression (escollit fins ara per 8 de cada 10 clients), incorpora la pantalla tàctil de 7 polzades, un sistema de connectivitat compatible amb Android Auto i Apple Carplay, els retrovisors elèctrics i l'assistent d'aparcament posterior amb càmera, entre d'altres elements.

L'interior també disposa d'elements estètics específics

A nivell mecànic el nou Dacia Spring Extreme també estrena canvis importants. El que fins ara era l'únic motor disponible (de 45 CV) continuarà associat al petit model urbà, però només en l'acabat d'accés a la gamma. Així, la versió Extreme disposarà d'un propulsor més potent de 65 CV que, segons afirma la marca, es combina amb una nova reductora per augmentar l'acceleració i el parell transmès a les rodes. Malgrat l'augment de la potència el Dacia Spring Extreme manté la mateixa bateria de 27,4 kWh de capacitat útil que equipava fins ara, de manera que l'autonomia del nou model se situa en 224 quilòmetres segons el cicle WLTP (xifra que augmenta fins als 357 si únicament ens movem per la ciutat).

El preu del Dacia Spring Extreme és de 22.205 euros amb el descompte del Pla MOVES inclòs (de poc més de 23.400 euros sense cap descompte), de manera que com que el Renault Twingo té un preu que supera per poc els 24.000 euros, fins i tot després d'aquesta actualització el petit model de la marca romanesa es manté com a líder indiscutible del llistat de vehicles elèctrics més barats del mercat.

stats