Cotxe elèctric
Motor Novetats 11/02/2022

Nissan pronostica el final dels motors de combustió

La nova normativa Euro7 suposarà el final dels motors dièsel i gasolina a Europa, segons apunta Ashwani Gupta, director d’operacions de Nissan

2 min
Detall motor V6 de Nissan

La futura normativa Euro7, que ha d'entrar en vigor l’any 2025, suposarà el final dels motors de combustió dièsel i gasolina, segons creu Ashwani Gupta, l’encarregat de les operacions comercials i tècniques de Nissan. Així ho va exposar el directiu indi durant la presentació dels resultats de Nissan de l’any 2021 a Tòquio, i és que, segons apunta Gupta, “l’enduriment de les mesures d’emissions de CO2, partícules i NOx obligarà els fabricants de motors de combustió a utilitzar tecnologies sofisticades que encariran el preu final dels cotxes”.

Aquesta pujada de preu en el cost de desenvolupament de motors de combustió que puguin superar i homologar els llindars d’emissions fixats per la UE, sumada a l’abaratiment dels vehicles elèctrics, haurà de fer que a mitjans d’aquesta dècada acabi sent més econòmic –i, per tant, competitiu– comprar un cotxe elèctric que no pas un de combustió.

Preveient aquest escenari futur, en què els cotxes dièsel o gasolina esdevindrien més cars que els elèctrics, Nissan ha decidit canviar la seva estratègia comercial i centrar-se en el desenvolupament de models de zero emissions per al mercat europeu. Ara bé, Gupta avisa que “Nissan seguirà fabricant models amb motors de combustió per satisfer la demanda d’altres mercats més enllà de l’europeu”.

I és que quan entri en vigor la futura normativa Euro7 ens podríem trobar en una situació curiosa: tot i que la cura en la gestió de l’atmosfera i la lluita contra el canvi climàtic són objectius globals, les diverses àrees o grans zones mundials avançaran a ritmes diferents en matèria de mobilitat sostenible, i durant un bon grapat d’anys Europa serà una mena d’illa o refugi de zero emissions en un món encara dependent dels cotxes amb motors de combustió.

Així doncs, Nissan ja ha anunciat que la seva gamma no tindrà cap vehicle amb motor de combustió (sí híbrid o híbrid endollable) a Europa a partir de 2025, ja que, entre altres coses, fer-ho suposaria un encariment substancial dels seus productes, i aquest és un extrem al qual la companyia japonesa no vol arribar. 

stats