Nissan prepara un Leaf de tracció integral i 305 CV de potència
La marca japonesa vol que el seu elèctric esdevingui més potent, àgil i divertit
El Nissan Leaf és –encara– el cotxe elèctric més venut del món, però els japonesos saben que el segment dels cotxes elèctrics és cada cop més dur i costa més brillar-hi amb llum pròpia. Per això Nissan ha anunciat que fabricarà una versió més potent i dinàmica del Leaf, amb la qual vol plantar cara al Tesla Model 3 i als nous elèctrics del grup Volkswagen.
El nou Leaf utilitzarà un sistema de tracció integral (el model actual és de tracció davantera) gràcies a dos motors elèctrics d’alt rendiment que actuen sobre cada eix associat a un sistema de control dinàmic del xassís que permeten millorar l’acceleració i el comportament dinàmic en trams revirats del nou Leaf, amb unes prestacions molt més esportives que el model estàndard.
El nou Leaf oferirà una potència total combinada de 305 CV (uns 227 kW) i 680 Nm de parell que es reparteixen de manera electrònica sobre les quatre rodes motrius en funció de les necessitats específiques de tracció en cada moment.
Aquesta versió millorada del Leaf no serà més difícil de conduir, ja que disposarà d’un ampli arsenal d’ajudes electròniques i de millora de la tracció, i d’un innovador sistema de frenada regenerativa dels dos eixos motrius que allarga la capacitat de les seves bateries.
A més a més, aquest sistema permet frenar de manera individual cadascuna de les quatre rodes per optimitzar el rendiment en trams revirats i millorar l’agilitat del vehicle. Associat a un nou sistema de suspensions, aquest sistema de frenada permet menys oscil·lacions de la carrosseria i un comportament neutre i previsible.
Pel que fa a la càrrega tecnològica, el nou Leaf estrenarà una nova pantalla de 12,3 polzades al centre del tauler que informa en temps real de la tecnologia de control del vehicle i que el conductor pot personalitzar i configurar al seu gust.