Nissan estrenarà un Juke híbrid
El petit totcamí japonès estrenarà una mecànica híbrida per primer cop en la seva vida comercial
Tot i ser un dels models més de moda del segment dels totcamins urbans, el Nissan Juke encara no tenia cap versió híbrida o electrificada en la seva gamma comercial. De fet, ara fa uns mesos en vam provar la segona generació amb l’única mecànica disponible, amb un motor de gasolina de 115 CV. Ara, però, la marca japonesa ha anunciat una nova variant híbrida molt similar a la que ja fa servir el Renault Captur, un vehicle amb el qual comparteix plataforma i tecnologies més enllà de fer servir les mateixes mecàniques.
Estèticament, el nou Juke híbrid es diferenciarà de la resta de models per les insercions i logotips propis en els laterals i part posterior de la carrosseria, però també per una calandra davantera enfosquida i que estrena el nou logotip de Nissan, més modern i minimalista. A més, té un nou para-xocs davanter que millora l’eficiència aerodinàmica i permet el pas de millors fluxos d’aire, i estrena un sistema de refrigeració del radiador que només obre la calandra quan detecta que li convé a la mecànica del cotxe. Per si tot això fos poc, el Juke híbrid estrenarà noves llandes de 19 polzades inspirades en el futur Ariya i nous dissenys de 17 polzades que estaran disponibles també per als models amb motor de combustió.
Una mecànica madura
El Juke híbrid convencional marida un motor de gasolina atmosfèric 1.6 de 94 CV i 148 Nm de parell amb dos petits motors elèctrics, un de principal i 36 kW (49 CV) de potència que fa moure les rodes del vehicle, i un de més petit que fa les funcions de generador, alimenta el sistema elèctric (aire condicionat, ràdio...) i inicia la marxa amb una potència de 15 kW (uns 20 CV convencionals). En total, una potència total combinada de 143 CV, un consum de carburant teòric d’uns 5,2 litres cada 100 quilòmetres i unes emissions de diòxid de carboni de 118 g/km.
Els motors del vehicle fan servir una caixa de canvis automàtica de baixa fricció, sense embragatge, que permet arrencar el cotxe en mode elèctric amb el petit motor que fa de generador, i aprofitar la potència del segon motor elèctric per sincronitzar la potència a entregar en tot moment. A més, l’electrònica del vehicle prioritza l’ús del motor elèctric en tot moment i permet carregar les bateries gràcies a l’energia cinètica del cotxe quan aquest es mou. Encara hi ha més: el nou Juke híbrid també podrà funcionar en mode totalment elèctric en curts períodes de temps i a una velocitat inferior als 55 km/h, i els tres modes de conducció del cotxe, anomenats Eco, Normal i Sport, també permeten modificar els paràmetres de la direcció, resposta del motor i funcionament del sistema de frenada regenerativa. Això sí, els motors del cotxe només envien la potència a les rodes davanteres, ja que la plataforma modular del Juke no permet versions de tracció total.
Aquesta versió híbrida del Juke també vindrà associada amb la possibilitat de fer servir el cotxe amb el sistema e-Pedal, que ja hem provat en el Nissan Leaf i que permet gestionar la conducció del cotxe amb un únic pedal. De fet, Nissan assegura que aquest mode és el més adequat per aprofitar el moviment del vehicle en les desacceleracions i frenades en entorns urbans.
Segons apunta Nissan, aquest Juke híbrid consumirà un 40% menys de gasolina en cicles urbans i un 20% menys circulant en carreteres i autopistes respecte al model de combustió actual. Ara bé, aquesta versió híbrida també presenta alguns inconvenients, com ara el seu pes més elevat, el preu (difícilment baixarà dels 29.000 euros) i la menor capacitat d’emmagatzematge del seu maleter, que es redueix dels 422 litres fins als 354 litres en aquesta versió amb etiqueta ecològica.