Motor Camper

Nissan e-NV200 Winter Camper, la furgoneta 'ecològica' definitiva per anar a la neu

La marca japonesa presenta un paquet específic per a la seva furgoneta elèctrica pensat per optimitzar-ne les capacitats a l’aire lliure els mesos més freds de l’any

Nissan e-NV200 Winter Camper
02/02/2021
2 min

El segment de les furgonetes camperitzades o camper està de moda, i en un context de pandèmia i d'aïllament social com l’actual han guanyat molts seguidors i clients potencials a tot el món. Aprofitant aquest context, Nissan ha presentat el prototip e-NV200 Winter Camper, una evolució de la seva furgoneta elèctrica e-NV200 per gaudir al màxim de l’hivern i dels paisatges de neu i muntanya.

Els primers elements que destaquen d’aquesta preparació específica o evolució de la furgoneta elèctrica són els para-xocs sobredimensionats, sobre els quals s’han muntat dos fars led antiboira, una altura lliure de la carrosseria més gran gràcies a un nou sistema de suspensions i la presència de nous neumàtics de contacte amb llandes de xapa pensats específicament per als mesos més freds de l’any, per no perdre tracció i adherència sobre la neu, el fang i el gel. A més, l'e-NV200 Winter Camper inclou un portabicicletes o portaesquís de sèrie a la part posterior, vidres del darrere enfosquits i vinils i adhesius a la carrosseria.

Nissan e-NV200 Winter Camper
Nissan e-NV200 Winter Camper

Mecànicament, l’e-NV200 manté el mateix motor elèctric de 80 kW (o 109 CV convencionals, si ho preferiu) i 254 Nm de parell, que envia la potència a l’eix davanter, i un paquet de bateries de 40 kWh que ofereixen uns 300 quilòmetres d’autonomia. Efectivament, parlem d'una potència, un sistema de tracció i una autonomia un punt limitades per moure una furgoneta d’aquestes característiques per entorns muntanyencs amb neu.

Els interiors d’aquesta camper d'alta muntanya i zero emissions fan servir un sistema elèctric de 220 V que alimenta la cuina i la nevera, i un interior que manté un llit plegable sobre les places posteriors, un llit elevat sobre el sostre i vidres gruixuts que aïllen tèrmicament el conjunt.

Detall interiors
Detall interiors i exteriors

Un altre punt que Nissan no ha anunciat és el de la calefacció. Una furgoneta d’aquestes característiques necessita un sistema de calefacció que habitualment s’alimenta del mateix dipòsit de gasoil, però que en aquest cas hauria de fer servir la mateixa càrrega elèctrica del vehicle. En aquest sentit, Nissan sí que preveu integrar unes plaques solars per carregar les bateries de la furgoneta en plena muntanya, sense necessitat de recórrer a un punt endollable.

Finalment, Nissan no ha volgut confirmar si aquest paquet específic Winter Camper s'acabarà convertint en una realitat, aprofitant la base de la seva e-NV200 que ja té un preu d’uns 41.000 euros (descomptes promocionals a banda). I és que una furgoneta elèctrica amb 300 quilòmetres d’autonomia teòrics, que es converteixen en menys de 200 en cas de conduir per carreteres de muntanya i camins fora de l’asfalt, sembla poc pràctica i adequada per a la majoria de clients d’aquesta mena de vehicles, com a mínim en aquest moment.

stats